name | autoweek.cz

Renault Mégane prošel modernizací

Renault Mégane prošel modernizací

04.02.2014 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Renault modernizoval svou nejdůležitější modelovou řadu Mégane aplikací designových prvků charakterizujících nový styl značky. K tomu přidal nejnovější prvky výbavy a technické inovace známé již z jiných modelů.

Modelová řada Mégane dostala stejné stylistické prvky odkazující na novou identitu Renaultu ve shodě s dalšími novými vozy značky. Hatchback, kupé i kombi dostaly nový sportovnější nárazník, novou mřížku chladiče a novou kapotu s integrovaným zvětšeným logem.

Mégane se stává dalším modelem značky, pro nějž se nabízí multimediální systém Renault R-Link. Integrovaný multimediální tablet Renault R-Link přináší nejrůznější multimediální funkce včetně navigace, rádia, možnosti telefonovat s pomocí Bluetooth, audio streaming a konektivitu pro různá mobilní zařízení. Funkce se snadno ovládají pomocí velkého 7" dotykového displeje.

Pokud je vozidlo v pohybu lze některé funkce snadno aktivovat i pomocí hlasových příkazů, zatímco funkce TTS automaticky vokalizuje textové zprávy a RSS informace z některých aplikací. Systém lze také ovládat pomocí joysticku na středové konzoli.

Modernizovaná řada Mégane je poprvé nabízena se šestirychlostní dvouspojkovou převodovkou EDC (Efficient Dual Clutch) v kombinaci se zážehovým motorem TCe 130.
Nový motor Energy 130 TCe je po uvedení v novém scénicu nově k dispozici i pro Mégane. Je vybaven systémem Stop & Start a díky komplexu technických úprav Energy spotřebuje o 15 % resp. 1 l/100 km méně benzinu než předchozí motor TCe 130.

Zážehový motor Renault Energy TCe 115 spojuje silný výkon a nízkou spotřebu paliva - při objemu 1197 cm3 dosahuje 85 kW a maximální točivý moment 190 N.m.
Turbodiesel Energy dCi 130 s objemem 1598 cm3 poskytuje 96 kW (130 k). S využitím technických řešení používaných Renaultem ve formuli 1 v sobě spojuje nízkou spotřebu paliva s největším výkonem mezi vznětovými motory ve své kategorii.
Nová verze osvědčeného turbodieselu Energy 1,5 dCi 110 už debutovala v řadě Mégane při modernizaci v roce 2012, má stejný výkon 81 kW (110 k), ale zvýšený  točivý moment o 20 N.m na 260 N.m při současném snížení spotřeby nafty.

Renault do modelové řady Mégane vrací speciálně vybavený model Bose, vyvinutý s tímto dodavatelem HiFi techniky.

Také verze Mégane GT a GT-Line byly modernizovány jako ostatní vozy řady Mégane ovšem se stylistickými doplňky hlásícími se k úspěšné tradici působení Renaultu v motoristickém sportu. Mégane GT je nově k dispozici i se zážehovým motorem 2,0T Renault Sport 200 odvozeným od motoru z vozu Mégane RS 2,0 16V. Zde má výkon 162 kW (220 k) a maximální točivý moment 340 N.m. Je vybaven systémem Stop & Start a má vynikající spotřebu benzinu 7,3 l/100 km. Verze Mégane GT a GT-line jsou k dispozici s karoseriemi hatchback, kupé a kombi s širokou škálou zážehových i vznětových motorů.