name | autoweek.cz

Seat Ateca - s prvním SUV do nadějné budoucnosti

Seat Ateca - s prvním SUV do nadějné budoucnosti

24.08.2016 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Španělské značce koncernu VW se po letech problémů konečně začalo dařit. Další posílení jejího postavení by měl přinést vstup do zcela nového segmentu. S modelem Ateca má Seat konečně první SUV ve své nabídce, přičemž zdůrazňuje, že jde o městské SUV.
Velké ambice
„Nový model Ateca je hlavní součástí nové strategie naší značky. Jsme si jisti prodejním úspěchem tohoto modelu. Seat bude díky tomuto SUV ve své produktové řadě pokračovat v aktuálním růstu a velmi úspěšném vylepšování image své značky. Ateca je současně začátkem největší produktové ofenzivy v historii společnosti Seat. Segment SUV je nejrychleji rostoucím segmentem a Ateca symbolizuje velký krok vpřed, v jehož rámci se stane třetím pilířem společnosti po boku modelových řad Ibiza a Leon. Příští rok přidáme ještě menší crossover a už pro autosalon v Paříži připravujeme další velké překvapení,“ řekl při premiéře vozu v Barceloně předseda představenstva společnosti Seat Luca de Meo.
 
U Seatu si od modelu Ateca slibují zisk podílu 5 % v segmentu kompaktních SUV a crossoverů, což znamená roční prodej okolo 60 000 aut. To bude ale představovat velké zatížení pro závod v Kvasinách, kde se Ateca vyrábí. Segment kompaktních SUV v posledních letech výrazně roste  - mezi roky 2014 a 2015 o 14 % na 1,18 milionu vozů, přičemž dlouhodobě zde kraluje Nissan Qashqai. Seat věří, že v tomto segmentu uspěje především oslovením mladších zákazníků. Tomu odpovídá i výbava vozu.
 
Městské SUV vybavené i pro terén
V České republice se zákazníci dočkají prvních vozidel v září. Jiiž nyní však je možno vozy objednávat v rámci předprodeje. Zákazníci budou mít na výběr bez výjimky turbodmychadlem přeplňované zážehové a vznětové motory s výkonem od 85 kW (115 k) do 140 kW (190 k), pohon předních nebo všech kol a přímo řazenou převodovku nebo dvouspojkovou DSG. Vstupním zážehovým motorem je tříválec 1,0 TSI. Pohon všech kol 4Drive používá hydraulicky ovládanou a elektronicky řízenou vícelamelovou mezinápravovou spojku Haldex páté generace.
 
U Seatu očekávají mezi kupujícími vyrovnaný zájem o zážehové i vznětové motory (benzin by měl mít s 55 % mírně navrch) a více než dvě třetiny zákazníků by měly dávat přednost pohonu všech kol 4Drive.
 
Seat Ateca technicky vychází z modulární platformy MQB, tedy jako např. Volkswagen Tiguan. To umožňuje vůz vybavit nejmodernější technikou, především s důrazem na komunikační systémy. Ateca je prvním Seatem nabízejícím čtyřkamerový systém umožňující sledovat vše 360° kolem vozu. Díky kamerám je s Atecou možné bezpečně jezdit i se zakrytými všemi okny jen s pohledem na obrazovku. Asistenčním systémům Seatu Ateca se věnujeme v samostatném článku.
 
Světlá výška 187 mm umožňuje i jízdu v terénu. Seat Drive Profile umožňuje přizpůsobit nastavení vozu aktuální situaci. Otočný volič jízdních režimů na středové konzoli nabízí režimy Normal, Sport, Eco a Individual. Modely Ateca s pohonem 4Drive disponují navíc režimy Snow a Offroad, jakož i funkcí asistentu pro sjíždění strmých svahů HDC (Hill Descent Control).
 
Praktické i komunikativní auto
Ateca s vnější délkou 4363 mm (je tedy o 140 mm kratší než Tiguan) a rozvorem náprav 2638 mm nabízí objem zavazadlového prostoru 510 l (resp. 1604 l po sklopení zadních sedadel) ve standardním uspořádání nebo 485 l (1579 l) ve verzích 4Drive. K dispozici je dvojitá podlaha a sklopná zadní sedadla lze ovládat ze zavazadlového prostoru. Poprvé u Seatu zde lze získat i elektrické otevírání a zavírání ovládané pohybem nohy.
 
Seat Ateca nabízí vysokou úroveň konektivity díky nejnovější generaci informačních a zábavních systémů nové generace s 8“ dotykovými displeji. Nejvyšší úroveň konektivity umožní multimediální systém Seat Full Link, kompatibilní se systémy Apple CarPlay i Google Android Auto. K tomu se přidává exkluzivní aplikaci Seat ConnectApp využívající integraci systému MirrorLink.
 
Mezi typické prvky značky Seat patří na přání dodávané přední světlomety LED s vynikajícím světelným výkonem. V kombinaci s trojúhelníkovými charakteristickými světlomety LED pro denní svícení je Ateca okamžitě rozpoznatelná jako produkt značky Seat.
 
Cenová nabídka od 523 900 Kč
Seat Ateca je při svém uvedení na českém trhu nabízen ve dvou výbavových liniích. Vstupní verze Style s cenou od 523 900 Kč má v základní výbavě klimatizaci Climatronic, Media System Colour s 5“ dotykovým displejem, elektrickou parkovací brzdu, rozpoznávání únavy řidiče, Front Assist, 17“ kola z lehké slitiny, zadní světlomety LED, odjišťování opěradel zadních sedadel ze zavazadlového prostoru a parkovací senzory vzadu.
 
Na vrcholu modelové řady Ateca stojí výbavová linie Xcellence s cenou od 611 900 Kč, která má kromě prvků pro zatraktivnění vzhledu přední světlomety LED s uvítacím osvětlením, volič jízdních režimů Seat Drive Profile, zadní parkovací senzory a bezklíčkový přístupový systém Kessy and go. Na přání je k dispozici prostorový kamerový systém.