name | autoweek.cz

Škoda Atero - učňovské kupé snů

Škoda Atero - učňovské kupé snů

25.05.2016 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Žáci Středního odborného učiliště strojírenského Škoda Auto postavili své kupé snů na bázi modelu Škoda Rapid Spaceback. Má atraktivní design, 18“ kola a audiosoustavu o výkonu 1800 W. Žákovský projekt ukazuje vysokou kvalitu profesního vzdělávání ve společnosti Škoda Auto.
Tým 26 žáků Středního odborného učiliště strojírenského Škoda Auto dokončil stavbu svého kupé snů. Škoda Atero je atraktivní automobil vytvořený na bázi kompaktního modelu Škoda Rapid Spaceback. Tento pojízdný unikát je již třetím učňovským vozem vytvořeným v rámci aktivit Škoda Akademie.
 
Žáci Středního odborného učiliště strojírenského Škoda Auto, kteří postavili plně funkční unikát, pokračují v zatím ještě mladé tradici. Vše začalo v roce 2014, kdy představil žákovský tým ultrakompaktní kabriolet CitiJet, v roce 2015 následoval pick-up FUNSTAR. Oba vozy vyvolaly příznivý ohlas veřejnosti. Cílem projektu je podpořit um a kreativitu žáků Středního odborného učiliště.
 
Se stavbou vozu Škoda Atero učni začali na konci roku 2015. Šestadvacetičlenný tým Středního odborného učiliště strojírenského Škoda Auto v Mladé Boleslavi - čtyři dívky a 22 mladých mužů - společně vyvinuli koncept, který pak realizovali za odborného dohledu svých učitelů odborného výcviku a s podporou oblastí Technického vývoje, Designu a Výroby.
 
Reminiscence Garde
Škoda Atero je 4,3 m dlouhé kompaktní dvoudveřové kupé s výklopnou zádí. Jeho technický základ, Škoda Rapid Spaceback, už téměř nelze rozpoznat. Přestavba totiž byla ještě rozsáhlejší než u obou předchozích učňovských vozů. Střední sloupky byly přesazeny vzad a zadní sloupky jsou více skloněné. Střecha se svažuje dříve, zatímco spodní linie oken se za dveřmi zvyšuje.
 
Také povrchové díly karoserie doznaly zásadních změn. Kapota dostala větrací otvory, dveře jsou prodloužené. Třetí dveře se orientují podle nového sklonu sloupků C a na hraně nesou dlouhý spoiler. Upravené jsou i zadní skupinové svítilny.
 
V zadním nárazníku jsou integrovány i velké koncovky výfuku převzaté z modelu Škoda Octavia RS. Přední nárazník skrývá velký otvor pro vstup chladicího vzduchu. Světlomety modelu Škoda Atero využívají technologie LED a červené podsvícení.
 
Moderní technika
Motor 1,4 TSI (92 kW/125 k) a sedmirychlostní převodovka DSG doznaly barevných změn. Také na podvozku žákovský tým důkladně zapracoval. Z modelu Škoda Octavia byla převzata 18“ kola z lehkých slitin v designu Turini. Jsou černě lakovaná a zdobená červeným lemem. Pneumatiky mají rozměr 225/35. Za předními koly se skrývají ručně děrované brzdové kotouče s vnitřním chlazením.
 
Škoda Atero je nalakovaná v metalickém odstínu Black Magic, příslušenství (křídlo, spojler, prahy) v odstínu červená Corrida. Červené kontury lemují masku chladiče, otvor pro vstup chladicího vzduchu a vložený difuzor. Sportovní náladu interiéru dodává červené ambientní osvětlení s bodovými LED-diodami. Výkonný audio-zesilovač o výkonu 1800 W rozeznívá 14 reproduktorů - samotný subwoofer, umístěný v zavazadlovém prostoru, promění na akustické vlnění až 400 W výkonu.
 
Jedinečná příležitost

„Byla to pro nás pro všechny jedinečná příležitost poznat nové lidi, navázat nová přátelství napříč všemi profesemi a využít, resp. odzkoušet teoretické poznatky v praxi. Tento projekt si vyžádal zhruba 1700 pracovních hodin a na výsledek jsme všichni velice hrdí,“ říká mluvčí žákovského týmu Dan Voce.
 
​„Stejně jako předchozí modely je nyní i Škoda Atero důkazem vysoké technické a řemeslné kompetence našich žáků. Děkujeme všem zúčastněným, kteří projekt podpořili,“ říká člen představenstva společnosti Škoda Auto za oblast řízení lidských zdrojů Bohdan Wojnar.
 
Člen představenstva společnosti Škoda Auto za oblast výroby Michael Oeljeklaus k tomu dodal: „Naši žáci tímto projektem ukazují, co umí. Mladí lidé se do práce pustili s velkou ctižádostí a celým svým srdcem. Tak vznikl další emocionální a jedinečný automobil, na který mohou být zúčastněné kolegyně a kolegové velmi hrdí.“