name | autoweek.cz

Škoda Auto v novém stylu

Škoda Auto v novém stylu

28.02.2011 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Škoda Auto v předvečer autosalonu v Ženevě představila studii Vision D naznačující nový styl a novou podobu omlazeného designu zahrnující i novou podobu loga.

Škoda Auto se připravuje na rozšíření modelové nabídky a posílení svých aktivit nejen v Evropě, ale také v Číně, Indii a Ruska. Ve snaze zdvojnásobit objem produkce bude potřebovat i rozšíření modelové nabídky.

Na koncernovém večeru Volkswagen Group před zahájením autosalonu v Ženevě Škoda Auto představila pod heslem „The New Power of Škoda“ nový tzv. korporátní design a koncept Vision D naznačující nové směrování stylu značky.

„Novou sílu naší značky chceme vyjádřit nejen našimi budoucími produkty, ale i vystupováním vůči našim partnerům a zákazníkům. Škoda je synonymem pro atraktivní vozy s výjimečným poměrem ceny a užitné hodnoty, bezpočtem chytrých řešení a precizním zpracováním. To vše jasně vyjadřuje i náš modernizovaný korporátní design. Škoda jde svou cestou a chce na mezinárodním poli projevit svou novou sílu. Škoda se postupně mění a je to vidět. Náš nový design a svěží vystupování odráží naše plány do budoucna,” řekl člen představenstva za oblast marketingu a prodeje Jürgen Stackmann.

Nejdůležitější změna se týká hlavní části loga - okřídleného šípu, který je nové podstatně větší a tím i lépe viditelný. Odstín zeleného okřídleného šípu se změnil z dosavadní „přírodní zelené” na svěží zelenou „Škoda green”. Vnější části zdobí chromový lem. K tomu se přidává i nová podoba písma a všech komunikačních prostředků.

Předvedená koncepční studie Vision D naznačuje budoucí tvary vozů Škoda. Používá moderní stylistické prvky a nejmodernější techniku. Designová studie používá charakteristické prvky designu značky Škoda a dodává jim nový výraz. Dlouhý rozvor a krátké převisy karoserie jsou základem architektury vytvářející velký vnitřní prostor. Plynulé napojení pátých dveří signalizuje promyšlenou funkčnost celého automobilu. Vysoká užitná hodnota při každodenním použití a výrazná variabilita interiéru jsou tradičními hodnotami značky, které jsou zde interpretovány v modernější podobě. Nově uspořádané a jasně strukturované logo se vyjímá uprostřed vozu jako výchozí bod všech linií.

Designová studie předznamenává další velký krok do budoucnosti společnosti Škoda. Její tvary jsou dynamické, podněcují fantazii pozorovatele, aniž by ho provokovaly, a umožňují nezkreslený pohled do budoucnosti automobilů z Mladé Boleslavi. Designéři a inženýři touto studií naznačili další cestu ve směru k budoucímu úspěchu.

Oproti mnohým \"jistým\" zprávám, že Škoda Auto připravuje novou podobu kupé Joyster (tj. konceptu z roku 2006), má koncept podobu velkého hatchbacku. Nejedná se tedy ani o předobraz připravovaného modelu, tedy liftbacku velikosti Volkswagenu Polo Sedan, jenž má zaplnit mezeru mezi Fabií a Octavií. Ten by se měl do prodeje dostat poměrně brzy. Koncept Vision D vznikl na architektuře připomínající mnohem více zcela novou generaci modelu Octavia, připravovanou na rok 2013. Jde ale především o stylistické cvičení a nikoliv o přesný předobraz tohoto vozu.

Nový styl je třeba hledat zejména v podobě přední části vozu, zejména masky chladiče a světlometů, ale také v řadě drobných detailů, například v použití LED světlometů. Totéž platí o zajímavě uspořádaném interiéru. Ten není vyloženě futuristický, jak bývá u podobných studií zvykem, ale zvýrazněním technických vymožeností je přece jen poněkud vzdálený realitě.

Škoda Vision D je nepochybně zajímavou ukázkou schopností designérů Škoda Auto, ale na to skutečně podstatné pro sériovou produkci si musíme ještě počkat, zřejmě až do zářijového autosalonu ve Frankfurtu.

Další novinky Škoda Auto, připravované pro autosalon v Ženevě, naleznete zde. Podrobnosti o nové Růstové strategii jsme uvedli zde, zde, zde a zde.