name | autoweek.cz

Škoda Auto zvýší výrobu v Číně

Škoda Auto zvýší výrobu v Číně

19.11.2010 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Podle Winfrieda Vahlanda hodlá Škoda Auto zvýšit výrobu v Číně na půl milionu vozů. Je to součástí nové strategie, jejímž cílem je dosažení dvojnásobku současné produkce značky, tzn. překročení hranice celkového objemu produkce 1,5 milionu vozů za rok.

Nový předseda představenstva společnosti Škoda Auto Winfried Vahland se svým plánem seznámil odboráře prostřednictvím dopisu. Odpovídá to tomu, co nám sdělil ve svém prvním setkání s českými novináři.

Škoda Auto chce překročit výrobu 1,5 milionu vozů za rok do roku 2020. Podmínkou pro to bude zvýšení produkce především v Číně, Rusku, Indii a v menší míře i v České republice. Napomůže tomu i připravovaná produkce minivozů v Bratislavě.

V roce 2009 bylo v Číně vyrobeno 131 779 vozů značky Škoda a prodáno 122 556 vozů, což znamenalo zdvojnásobení výsledku z roku 2008. V letošním roce Škoda Auto za prvních devět měsíců zvýšila prodej v Číně o 65 %, takže by zde za celý rok mohla prodat okolo 220 000 vozů. To přispělo k překonání loňského rekordního prodeje 684 226 vozů. Vozů Škoda se za prvních devět měsíců už po celém světě prodalo 568 990 kusů, takže se zdá být reálné letos prodat 750 000 vozů.

Cílem desetiletého plánu zvyšování prodeje (podle Automotive News se tento plán označuje RS podle českých slov růst a strategie) je dosažení toho, aby objem výroby vozů Škoda vyrobených mimo Evropu překročí 50 % celkové produkce. V současné době to je 30 %.

 

Plány zvyšování výroby vozů Škoda jsou součástí velkorysého projektu Strategy 2018, v jehož rámci koncernový šéf Martin Winterkorn stanovil úkol aby Volkswagen do roku 2018 předstihnout Toyotu Motor a stal se světovou automobilovou jedničkou. Postupnými kroky je dosažení prodeje 8 milionů vozů v roce 2012 a 10 milionů v roce 2015, tedy dokonce o tři roky dříve, než byl původní plán.

Koncern Volkswagen hodlá do realizace tohoto plánu během následujících pěti let investovat 51,6 miliardy eur. Přitom chce podniknout všechny potřebné kroky ke zvýšení produkce tam, kde je největší předpoklad zvyšování prodeje, tedy v Číně, Indii, Rusku a USA.

Z uvedené částky má být 27,7 miliardy eur vynaloženo na modernizaci a rozšiřování modelové nabídky všech značek koncernu včetně Porsche a samozřejmě i značky Škoda. Při tom bude maximálně využívána nová modulární architektura, poprvé uplatněná u Volkswagenu Sharan. To by mělo umožnit všem značkám systematicky rozšiřovat nabídku do nových segmentů a na nové trhy. Investovat se bude i do vývoje hybridních a elektrických systémů pohonu, stejně tak jako do zvyšování výkonnosti tradičních pohonných jednotek současně se snižováním jejich spotřeby a emisí.

Volkswagen se hodlá zaměřit i na zvyšování kvality a efektivity výroby, což by se mělo odrazit zejména v modernizaci lisoven, lakoven a montážních linek.

V rámci zvyšování produkce Volkswagen investuje především do výroby v Číně, kde ještě letos otevře dvě nové továrny, takže tam během čtyř let zdvojnásobí produkci na tři miliony vozů za rok. Součástí tohoto projektu je i výroba vozů Škoda v jednom z těchto nových závodů. Volkswagen v Číně auta vyrábí v rámci dvou společných podniků se státními společnostmi FAW a SAIC. Vozy Škoda produkuje jen druhá z nich - šanghajská SAIC.

Volkswagen bude zvyšovat výrobu i v ruské Kaluze, kde se vyrábějí rovněž vozy Škoda. Značky Škoda se netýká jen otevření nového závodu v americkém městě Chattanooga ve státě Tennessee.

Podle analytiků měl koncern Volkswagen na konci září k dispozici likvidních 19,6 miliardy eur.