name | autoweek.cz

Škoda MissionL se představuje

Škoda MissionL se představuje

13.09.2011 | Vladimír Rybecký | Aktuality

V předvečer zahájení autosalonu ve Frankfurtu předvedla Škoda Auto koncept MissionL, předobraz nové modelové řady, která nahradí Octavii Tour první generace a zařadí se velikostí i cenou mezi modely Fabia a Octavia.

Škoda MissionL velmi blízce ukazuje podobu připravovaného rodinného globálního auta, které Škoda Auto připravuje už několik let. Bude se nabízet v několika karosářských variantách, přičemž ještě dříve než liftback, který byl předveden ve Frankfurtu, se v Indii začne s výrobou sedanu. To by mělo být ještě letos, zatímco první liftbacky vyráběné v Mladé Boleslavi se objeví až ve druhé polovině příštího roku, i když představení sériové podoby této verze se předpokládá na jarním autosalonu v Ženevě. Kromě Indie se tento globální model postupně objeví na trzích v Evropě, Rusku a Číně.

„Touto premiérou startujeme modelovou ofenzívu značky pro příští léta. Tento nový

kompaktní model následovaný dalšími novinkami je zárukou toho, že splníme náš cíl a do roku 2018 zvýšíme prodej na 1,5 milionu vozů ročně. V následujících letech budeme přibližně každých šest měsíců představovat nový vůz,\" říká předseda představenstva společnosti Škoda Winfried Vahland.

„Rok po odstartování naší Růstové strategie 2018 můžeme jasně říci, že udržujeme správný kurs. Nyní jsme položili základní kámen produktové ofenzívy značky. Rozšiřování modelové nabídky nám v následujících letech pomůže ještě více zrychlit tempo našeho růstu,\" řekl Winfried Vahland.

Žádné technické údaje o tomto modelu kompaktní třídy zatím nebyly zveřejněny. Vzhledem k příbuznosti s modelem Volkswagen Polo Sedan lze předpokládat, že délka vozu bude lehce nad 4,5 m při rozvoru pravděpodobně 2465 mm. Oficiálně zatím nebylo zveřejněno ani jméno sériového vozu.


Tisková zpráva

DESIGNOVÝ KONCEPT ŠKODA MISSION L

- ŠKODA na IAA ve znamení designového konceptu MissionL

- První studie blízká sériovému stavu s novým designem značky ŠKODA

- Poodhalení šesté modelové řady značky

- Modelová ofenzíva na startu

Magnetem expozice české automobilky ŠKODA na letošním autosalonu ve Frankfurtu je designový koncept liftbacku MissionL. Koncept blízký sériovému stavu nabízí pohled na šestou modelovou řadu značky ŠKODA, která bude v roce 2012 uvedena na trhy Evropy, Ruska a Číny. Již v tomto roce však bude v Indii zahájen prodej nového kompaktního sedanu určeného výhradně pro místní trh. Tím ŠKODA odstartuje rozsáhlou modelovou ofenzívu, s níž chce do roku 2018 zvýšit své celosvětové prodeje na 1,5 milionu vozů.

MissionL nadchne čistými liniemi a precizním provedením detailů. Vyvážené proporce jsou tvořeny čistě modelovanými plochami a ostře řezanými liniemi. Dojem robustnosti a elegance tohoto liftbacku umocňuje zvýrazněná linie blatníků v kombinaci s 18\" koly z lehké slitiny. Stejně jako u konceptu VisionD, i zde je dominantou přídě nová interpretace typických znaků ŠKODA. Logo s okřídleným šípem je samostatnou dominantou přední hrany kapoty. Mřížku chladiče, tvořenou vertikálními lamelami, lemuje chromovaný rámeček. Zejména za šera vyniknou přední a mlhové světlomety, jejichž upořádání evokuje tvar čtyřlístku. Směrová světla a světla pro denní svícení jsou integrována do tenké linky ve spodní části hlavních světlometů. V jejich krystalické struktuře opět našly uplatnění ostré linie - téma, které připomíná řemeslné umění českých brusičů sklad. Tento motiv se opakuje i na dalších místech karoserie a interiéru.

Působivé je využití spár mezi blatníkem a nárazníkem jako výrazných výtvarných prvků. Každá z ostrých linií probíhá s harmonickým zakončením. Na bocích a zádi vozu tvoří tři linie v plechu před zadními svítilnami jemně zpracovaný trojúhelník připomínající broušené sklo. Zadní svítilny mají bílou čirou plochu s jemným, krystalickým brusem. Svítilny jsou lemovány červeným koncovým světlem v typickém tvaru písmene C.

Nad interiérem studie se klene panoramatická střecha se sklem s vysokým stupněm zatmavení. Stejně jako z exteriéru, i z interiéru vyzařuje vytříbená elegance. V tomto případě je však doplněna propracovanou ergonomií a vysokou funkčností. Z horizontálního členění interiéru vyzařuje velkorysost; z palubní desky, potahů sedadel a volantu ve dvoubarevném, bílo-béžovém designu pak sálá mladistvý esprit. Na výplních dveří se nachází prosvícené textilní potahy, v nichž jsou drobné struktury připomínající broušený křišťál. Téma české sklářské tradice se tak přenáší i do interiéru.

\"Tuto studii jsme pojali jako velmi puristickou, plochy jsme rozdělili jednoduše, ale efektně,\" přibližuje filozofii konceptu Jozef Kabaň, vedoucí designu ŠKODA. Vůz tak získal silný a sportovní výraz. \"Vyjadřujeme tím přímočarost a mladistvý charakter. Život se často stává tak složitým, že mnoho lidí hledá únik v preciznosti, kvalitních materiálech a minimalismu. To vše jim studie MissionL nabízí,\" doplňuje Jozef Kabaň.