name | autoweek.cz

Studie Škoda VisionC s pohonem na CNG

Studie Škoda VisionC s pohonem na CNG

27.02.2014 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Škoda poprvé přestavuje koncept kupé s pětidveřovou karoserií, které vychází z koncernové modulární techniky. Designová studie VisionC představuje další vývojový stupeň designového jazyka značky Škoda a současně překvapuje motorem na CNG.

Značka Škoda v rámci své modelové ofenzivy rozšiřuje svou modelovou paletu. Pětidveřové kupé Škoda VisionC je předzvěstí dalšího evolučního kroku v designu značky Škoda. Design bude expresivnější, dynamičtější, emocionálnější a podtrhuje další vzestup značky. Studie pětidveřového kupé současně ukazuje šíři možností inovativních koncepcí karoserie.

Mimořádně působivé je střídání měkkých, lehce konturovaných, konkávních a konvexních ploch a ostrých, přesných linií. Plochy a proporce přesvědčí svým jasným uspořádáním a nezaměnitelnou hrou světla a stínů. Příď studie je sebevědomá a dynamická zároveň. Překvapivým řešením je záď s radikálním zakončením pátých dveří.

Škoda VisionC nabízí dostatek místa pro čtyři osoby a jejich zavazadla. Typické pro vozy Škoda jsou rozměrné páté dveře a velký objem zavazadlového prostoru.

Relativně nízká hmotnost a optimalizovaná aerodynamika představují velký potenciál pro hospodárnou dopravu s vysokou mírou luxusu.

Ale to není vše. Pod kapotou konceptu totiž je přeplňovaný motor 1,4 TSI/81 kW, připravený mj. i pro model Octavia G-Tec, je konstruován pro spotřebu 5,1 m3 CNG/ 100 km, což odpovídá emisím CO2 91 g/km. Škoda tak dokazuje, že i atraktivní vozy střední třídy s konvenčním pohonem mohou již dnes dosáhnout náročných hodnot emisí CO2, definovaných v předpisu EU 2020.

Využití moderní techniky modulární platformy MQB a pohonná jednotka blízká sériové produkci naznačují vysokou pravděpodobnost, že se tento koncept dostane do výroby.