name | autoweek.cz

Premiéra Volkswagenu Golf Variant TGI BlueMotion

Premiéra Volkswagenu Golf Variant TGI BlueMotion

17.09.2013 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Úsporný a ekologický model s pohonem na zemní plyn rozšiřuje produktovou nabídku řady Golf. TGI označuje motory Volkswagen na zemní plyn. Vedle zkratek TSI a TDI se TGI chce zařadit mezi pilíře strategie značky Volkswagen v oblastech pohonu a paliv.

Volkswagen Golf TGI a ve Frankfurtu právě představený Golf Variant TGI jsou první dva vozy s pohonem na zemní plyn postavené na základě nové modulární platformy MQB pro vozy s motorem uloženým vpředu napříč.

Oba byly od začátku koncipovány nejen pro konvenční motory, ale i pro všechny další nově vyvíjené řady agregátů s modulární konstrukcí, od hybridních systémů a pohonu na zemní plyn až po komponenty čistě elektrického pohonu.

Čtyřválcový motor modelu o výkonu 81 kW (110 k) je bivalentní, tzn. spaluje jak zemní plyn, tak benzin. Díky přeplňování a přizpůsobení motoru plynnému palivu lze využít vysoké oktanové číslo 130 velmi čistého zemního plynu.

Motory na zemní plyn mají o 25 % nižší emise CO2 než srovnatelné motory na benzin. Použitím bioplynu lze emise CO2 snížit dokonce o 80 %. V Německu se bioplyn prodává již u 177 plnicích stanic CNG. Průměrný podíl bioplynu na prodeji zemního plynu jako paliva tam činí 20 %.

Výsledkem je mimořádně úsporný pohon s extrémně nízkou spotřebou 3,5 kg CNG/100 km, tj. emisemi CO2 pouhých 95 g/km. Při průměrné ceně zemního plynu 25,40 Kč/kg u 47 veřejných plnicích stanic CNG v České republice vycházejí náklady na palivo pro ujetí vzdálenosti 100 km jen 89 Kč (stav k 1. 8. 2013). Při provozu na zemní plyn lze ujet vzdálenost přibližně 430 km. Nádrž na benzin prodlužuje celkový dojezd na téměř 1400 km.