name | autoweek.cz

V Detroitu se představí autonomní hybrid Waymo

V Detroitu se představí autonomní hybrid Waymo

27.12.2016 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Značka Waymo, vytvořená společností Google, v lednu na autosalonu v Detroitu představí vozidlo s autonomním řízením, jehož základem je hybridní verze Chrysleru Pacifica. Je to klíčový vůz pro Fiat Chrysler Automobil, která se díky němu dostane do čela vývoje autonomních vozidel.
Společnost Waymo zveřejnila fotografie minivanů Chrysler Pacifica s tím, že plánuje mít tato vozidla v provozu na veřejných komunikacích už v roce 2017. Minivan Chrysler Pacifica s autonomním řízením Waymo je výsledkem společného vývoje společnosti Google s Fiat Chrysler Automobile (FCA). V plánu je vyrobit a nasadit do provozu flotilu sto těchto autonomních vozidel.
 
Nejvyvinutější systém autonomního pohonu
Waymo je společnost navazující na dlouholetý výzkum autonomních vozidel společnosti Google. Google na vývoji autonomních automobilů usilovně pracoval od roku 2009. Jeho flotila autonomně jezdících vozidel, do níž patří 24 vozů Lexus RX450h a 34 vlastních prototypů, už najezdila bez řidiče 3,7 milionu km. To je mnohem víc, než zatím dokázala absolvovat jakákoliv automobilka.
 
Společnost Alphabet Inc., která Google kontroluje, nedávno tento výzkumný projekt proměnila v samostatnou firmu Waymo a zařadila sem i společný projekt vývoje vozidel s FCA.
 
Hybridní a elektrický pohon Marchionnemu navzdory
Fiat Chrysler Automobil se dosud vývoji autonomních vozidel nezabývala. Spojením sil s Googlem, resp. firmou Waymo se dostává k dosud nejpropracovanějšímu systému plně autonomního řízení. FCA do společného projektu dodává vozidla Chrysler Pacifica s hybridním pohonem, ale podle dostupných informací v Las Vegas na veletrhu spotřební elektroniky CES v lednu 2017 předvede i plně elektrifikovanou verzi tohoto minivanu.
 
Bude to i přesto, že šéf FCA Sergio Marchionne netají svůj odpor k elektromobilitě: „Pokaždé, když prodáme náš jediný plně elektrický automobil Fiat 500e, tak mne to stojí 14 000 dolarů! Špatnou věcí na elektrifikaci je skutečnost, že budeme zcela závislí na komponentách dodávaných dodavateli mimo automobilový průmysl. Nebudeme už mít kontrolu nad výrobou dílů a nebudeme mít vliv na kapacitu akumulátorů.“
 
Chrysler Pacifica s hybridním pohonem používá sadu akumulátorů LG Chem s kapacitou 16 kWh. Systém hybridního pohonu eFlite kombinuje modifikovaný motor V6 3,6 l s duálním elektromotorem. Jeho dojezd s plně elektrickým pohonem je 53 km a celkový dojezd 900 km.