name | autoweek.cz

Volkswagen CrossBlue Concept se představil v Detroitu

Volkswagen CrossBlue Concept se představil v Detroitu

14.01.2013 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Koncept SUV Volkswagen CrossBlue byl vyvinut speciálně pro USA a Kanadu. V případě sériové výroby by CrossBlue měl doplnit nabídku SUV značky Volkswagen o sedmimístný crossover střední třídy.

Koncept CrossBlue se šesti individuálními sedadly spojuje vzhled SUV s prostorností a flexibilitou MPV. V nabídce Volkswagenu pro Severní Ameriku by měl v sériové podobě nahradit velký van Routan, což je jen přejmenovaný Chrysler Grand Voyager nabízený jen fleetovým zákazníkům.

Jde tedy o rodinný crossover jaký v nabídce Volkswagenu chybí aby obsadil čtyři z pěti nejdůležitějších segmentů severoamerického trhu (i nadále postrádá velký pick-up). Sériový vůz by se mohl objevit už pro modelový rok 2015 (tzn. do jara 2014) a vyrábět by se mohl v novém závodě ve městě Chattanooga ve státě Tennessee. Volkswagen v roce 2012 v USA prodal 438 133 vozů, ale jeho cílem je do roku 2018 dodávat 800 000 aut ročně.

Design konceptu CrossBlue byl navržen v Německu pod vedením Waltera de Silvy (šéfdesignér koncernu Volkswagen) a Klause Bischoffa (šéfdesignér značky Volkswagen) v úzké spolupráci s dceřinou společností Volkswagen of America.

CrossBlue je založen na nové modulární platformě MQB koncernu Volkswagen. Koncept je 4986 mm dlouhý, 2014 mm široký a 1732 mm vysoký.

Koncept CrossBlue je vybaven inovativním hybridním poháněcím systémem s možností vnějšího dobíjení (tzv. plug-in hybrid), které kombinuje vznětový motor TDI Clean Diesel se dvěma elektromotory, dvouspojkovou šestirychlostní převodovkou DSG a pohonem všech kol u něhož je zadní náprava poháněna elektricky.

Vznětový motor TDI z nové rodiny motorů EA288 s přímým vstřikováním Common rail a přeplňováním turbodmychadlem má výkon 140 kW (190 k) a točivý moment 400 N.m od pouhých 1750/min. Vůz má dva elektromotory - vpředu s výkonem 40 kW a vzadu s výkonem 84 kW. Elektromotory poskytují okamžitě 180 N.m vpředu a 270 N.m vzadu. Pohonná jednotka poskytuje nejvyšší výkon 224 kW (305 k) a maximální točivý moment 700 N.m.

Volkswagen udává předběžnou hodnotu průměrné spotřeby paliva 2,6 l/100 km v elektrickém režimu a 6,7 l/100 km v hybridním režimu. Zrychlení z 0 na 96 km/h trvá pouhých 7,0 s.

S plně nabitým lithio-ionovým akumulátorem s kapacitou 9,8 kWh ujede CrossBlue v plně elektrickém režimu vzdálenost až 23 km. Pro zachování optimálního dojezdu je nejvyšší rychlost v tomto případě snížena z 204 na 121 km/h. Pouze s TDI  a pohonem předních kol má na dálnici normovanou spotřebu 6,3 l/100 km a ve městě 7,1 l/100 km (podle EPA). Palivová nádrž o objemu 70 litrů vystačí k ujetí 1065 km.