name | autoweek.cz

Volkswagen up! přidal dveře

Volkswagen up! přidal dveře

23.01.2012 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Volkswagen předvedl pětidveřovou verzi městského miniauta up! Dá se z ní usuzovat na to, jak bude vypadat pětidveřová Škoda Citigo.

Volkswagen začal prodávat své mini up! v Německu v listopadu. Už v prosinci se stal výrobek bratislavské továrny Volkswagen Slovakia nejprodávanějším autem ve svém segmentu. Celkem se jej prodalo 3884 kusů. Škoda začala své Citigo dodávat rovněž v listopadu a v prosinci už s ním vedla tabulku registrací. Do konce roku se těchto aut vyrobených v Bratislavě prodalo celkem 409 kusů v segmentu, v němž bylo za celý rok zaregistrováno 4118 nových aut, přičemž 909 jich bylo vyrobeno v TPCA.

Nyní frontální útok vozů vyvinutých pod označením NSF (New Small Family) pokračuje příchodem pětidveřových verzí. Právě ty jsou totiž i mezi miniauty zákazníky více vyhledávány, protože umožňují snazší využití všech sedadel. Přístup na ta zadní je totiž u miniaut opravdu náročným gymnastickým výkonem. Volkswagen předpokládá, že pětidveřovou verzi bude volit asi polovina kupujících.

Pětidveřová verze má stejný rozvor náprav 2420 mm jako třídveřová i stejně velký zavazadlový prostor o objemu 251 l (951 l se sklopenými zadními sedadly). Nezměnily se tedy ani rozměry prostoru pro cestující. Je logické, že pětidveřová podoba nabízí i stejnou dvojici litrových tříválců BlueMotion se systémem stop/start, výkony 44 kW (60 k) nebo 55 kW (75 k) a spotřebou 4,2 resp. 4,3 l/100 km. Nezměnila se ani nabídka úrovní výbav, zahrnující i systém předcházející kolizím City Emergency Braking a kombinovaný přenosný informační a zábavný přístroj PID (Portable Infotaiment Device) s navigací s dotykovou obrazovkou, Bluetooth a rádiopřehrávač. Změnila se ale cena - za pár dveří navíc si v Německu kupující připlatí 475 eur (12 000 Kč). V Německu se pětidveřový up! začne dodávat od května.

Pětidveřová verze Škody Citigo bude oficiálně představena na autosalonu v Ženevě. Vzhledem k více rodinnému charakteru značky Škoda v Mladé Boleslavi očekávají mnohem větší podíl pětidveřové verze, než tomu je u Volkswagenu.