name | autoweek.cz

Welsch z Mladé Boleslavi do Wolfsburgu

Welsch z Mladé Boleslavi do Wolfsburgu

10.12.2015 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Dalším členem představenstva Škoda Auto, který byl povolán do Wolfsburgu, se stává Frank Welsch, odpovědný v Mladé Boleslavi za oblast Technického vývoje. Stane se šéfem vývoje značky Volkswagen. Volkswagen také radikálně snížil počet aut, u nichž klamal s emisemi CO2.
Pokračující aféra s podváděním při měření emisí NOx v USA a nepravdivými údaji o emisích CO2 v Evropě přináší další změny ve vedení Volkswagenu. Osobou odpovědnou za vyřešení celé aféry (u Volkswagenu se označuje jako Diesel-Thematik resp. CO2-Thematik) se stal Francisco Javier García Sanz. V jeho dosavadní funkci zadávání veřejných zakázek značky Volkswagen jej nahradí Ralf Brandstätter (47), který dosud u Volkswagenu vedl nákup.
 
García Sanz (58) přišel k Volkswagenu od GM Europe v roce 1993 a od roku 2002 má na starosti veřejné zakázky. Od roku 2007 je členem představenstva Seatu. Od roku 2009 stojí v čele představenstva bundesligového fotbalového klubu VfL Wolfsburg. V této funkci byl v roce 2014 zapleten do aféry s nezákonným zadáním údržby počítačových systémů společnosti T-Systems ze strany Volkswagenu poté, co T-Systems uzavřela smlouvu o sponzorování klubu, který je v majetku Volkswagen AG. Za toto ilegální vázání služeb musel Volkswagen zaplatit dvě pokuty, každou ve výši 1 milionu eur.
 
Nástupcem suspendovaného Heinze-Jakoba Neussera na čele vývoje značky Volkswagen se stane dosavadní šéf Technického vývoje společnosti Škoda Auto Frank Welsch (51). O jeho nástupci v Mladé Boleslavi zatím nebylo rozhodnuto. Welsch vedl technický vývoj Škoda Auto od roku 2012.
 
Novým personálním šéfem Volkswagenu se stal Karlheinz Blessing, dosud pracující ve vedení ocelárny Dillinger Huette. Nahradí Horsta Neumanna, který odchází do důchodu.
 
Volkswagen rovněž oznámil, že počet aut, u nichž byly uváděny nepravdivé údaje týkající se emisí CO2 (a tedy spotřeby), bude podstatně nižší, než původně uváděných 800 000 vozidel. Už v pátek šéfka Škoda Deutschland Imelda Labbé prohlásila, že oproti původní informaci se toto klamání netýká žádného modelu značky Škoda. Nyní byl na základě intenzivního interního šetření celkový počet modelů, jichž se nepravdivé údaje týkají, omezen jen na devět modelů značky Volkswagen, přičemž jejich roční produkce byla jen 36 000 kusů. Snížení spotřeby uváděné v katalogových datech se mělo pohybovat o 0,1 až 0,2 l/100 km proti skutečnosti. Podle Volkswagenu proto budou celkové náklady na vyřešení této části aféry podstatně nižší, než původně plánované 2 miliardy eur.
 
Tato informace je na jednu stranu pro Volkswagen příznivá, nicméně současně opět odhaluje, jaký chaos ve vedení koncernu panuje. Těžko totiž hledat vysvětlení proč nový koncernový šéf Mathias Mueller nejprve sám ohlásí, že Volkswagen uváděl nepravdivé údaje u 800 000 aut, čímž v mnoha státech způsobil, že jejich majitelé se dopustili daňového podvodu, a po pár týdnech se ukáže, že těchto aut bylo méně než 5 % původního počtu!
 
Německý úřad pro dopravu KBA uvedl, že i přes toto snížení bude trvat na prověření emisí CO2 (spotřeby) u všech původně uváděných modelů.