name | autoweek.cz

Zahájení výroby vozu Škoda Octavia G-Tec

Zahájení výroby vozu Škoda Octavia G-Tec

28.05.2014 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Škoda Auto v Mladé Boleslavi zahájila sériovou výrobu nového modelu s pohonem na stlačený zemní plyn Škoda Octavia G-Tec 1,4 TSI/81 kW s emisemi pouhých 97 g CO2/km. Škoda investovala 5 milionů eur do nové testovací haly a plnicí stanice CNG. 

V hlavním výrobním závodě společnosti Škoda Auto v Mladé Boleslavi začala výroba nové verze Škoda Octavia G-Tec. Objednávky na nový model s pohonem na CNG již obchodníci na českém trhu přijímají.

 

První Octavia s pohonem na zemní plyn se vyrábí ve verzích Octavia G-Tec a Octavia Combi G-Tec. Již od konce roku 2012 je na evropských trzích úspěšný minivůz Citigo s pohonem na CNG.

 

Pro zahájení výroby nové Octavie G-Tec uvedla Škoda AUTO do provozu novou testovací halu a novou plničku CNG. Za tímto účelem automobilka investovala 5 milionů eur. Zde se provádějí předepsané bezpečnostní zkoušky CNG-agregátů a poprvé plní plynové nádrže.

 

Nová Octavia G-Tec a nová Octavia Combi G-Tec budou po České republice od června 2014 postupně uvedeny na trhy 14 dalších evropských zemí: Belgie, Dánska, Německa, Finska, Francie, Itálie, Lucemburska, Nizozemska, Norska, Rakouska, Švédska, Švýcarska, Slovenska a Slovinska.

 

Škodu Octavia G-Tec pohání přeplňovaný motor 1,4 TSI s nejvyšším výkonem 81 kW. Je konstruován pro spalování jak na benzinu, tak i CNG. Součástí sériové výbavy je výbava Green tec se systémem start-stop a rekuperací brzdné energie.

 

Při provozu pouze na CNG je spotřeba 5,4 m3 (3,5 kg) zemního plynu na 100 km, což odpovídá emisím 97 g CO2/km. Zrychlí z 0 na 100 km/h za 10,9 s a dosahuje maximální rychlosti 195 km/h.

 

Obě nádrže na CNG mají celkový objem maximálně 97 litrů, resp. 15 kg zemního plynu při tlaku 200 bar. Jsou uloženy pod podlahou zavazadlového prostoru na speciálním rámu. Zavazadlový prostor pojme 460 l (Octavia) resp. 480 l (Octavia Combi).