name | autoweek.cz

Chevrolet Sonic překvapil jménem

Chevrolet Sonic překvapil jménem

13.01.2011 | Vladimír Rybecký | Nové modely

Po premiéře pětidveřové verze Aveo, uvedené v září 2010 v Paříži předvedl Chevrolet v Detroitu čtyřdveřovou podobu nazvanou Sonic.

Chevrolet v Detroitu představil malý sedan 2012 Sonic určený pro severoamerický trh - mimo USA se bude nazvat Aveo. Stejně jako pětidveřové Aveo, představené na podzim 2010 v Paříži, má mladistvý design, i když ve tříprostorové nepůsobí tak agresivně.

Zatímco v Evropě a Asii už Chevrolet u svých malých modelů uvedl nový styl se Sparkem, v USA přichází teprve nyní. Proto bylo rozhodnuto i o změně jména na Sonic. V 50 zemích kromě USA, Kanady a Mexika zůstane zachováno Aveo.

Pro podporu zájmu o nový model Chevrolet připravil pro autosalon v Detroitu ještě specialitu Sonic Z-Spec, která zaujme především barevným řešením, koly BBS s brzdami Brembo výfuky Borla a upraveným interiérem. Kromě toho je zde ale i upravený podvozek od firmy Pedders.

Čtyřdveřová i pětidveřová verze Avea se na evropské trhy dostanou uprostřed léta 2011. Vyrábět je bude GM DAT v Jižní Koreji, zatímco čtyřdveřový Sonic pro americký trh bude vyrábět závod General Motors Orion v Michiganu.

\"Chevrolet je jedinou společností, která v USA vyrábí malé automobily,\" říká Perry. \"Věříme, že Sonic přinese svým agresivním výrazem a výkonností nový vítr do segmentu a změní názor na malé automobily v Americe.\"

Všechny verze mají zavěšení předních kol se vzpěrami typu McPherson s vinutými pružinami a stabilizátorem. Vzadu je vlečená nápravu s torzní příčkou s profilem ve tvaru V a plynovými tlumiči. Rozchod vpředu a vzadu je identický 1509 mm. Řízení je s elektrickým posilovačem EPS.

Interiér je ve stylu Chevroletu ovšem podobně jako u menšího modelu Spark nese stopy inspirace motocyklovými přístroji.

Podvozek evropské verze bude naladěn tak, aby vyhovoval vstříc požadavkům evropských řidičů. Do základní výbavy bude patřit i elektronický stabilizační systém ESC a ABS.

Pro nové Aveo budou v Evropě k dispozici zážehové i vznětové čtyřválce s proměnlivým časování rozvodu či vysokotlakým vstřikováním nafty systémem Common Rail. Zážehové motory budou 1,2 l/51,5 resp. 63 kW (70 a 86 k), 1,4 l/74 kW (100 k) a 1,6 l/85 kW (115 k). Poprvé se bude Aveo nabízet i se dvěma verzemi turbodieselu 1,3 l/55 resp. 70 kW (75 a 95 k) využívajícími technologii Start/Stop. Přímo řazené převodovky jsou pěti- a šestirychlostní. Na většině trhů bude možné Aveo 1,4 a 1,6 na přání vybavit šestirychlostní samočinnou převodovkou.