name | autoweek.cz

Citroen C3 Visiodrive s velkým výhledem

10.02.2010 | Vladimír Rybecký | Nové modely

Citroen se snaží nabízet auta, která nenudí. Nová generace C3 je také taková. Citroen C3 Visiodrive se v České republice představil v Hotel Parku Holiday v Praze-Benicích.

Nabídka malých vozů Citroen se krok za krokem rozšiřuje. Už vloni se představil malý originálně koncipovaný minivan C3 Picasso a v květnu se i u nás začne prodávat malý luxusní model DS3. Nyní přichází nová generace C3.

Citroen model C3 představil v roce 2002 a od té doby jej prodal více než dva miliony kusů, z čehož 13 000 bylo v České republice. Proto se nedalo očekávat, že by jeho nová generace přinesla revoluční proměnu. Ostatně základ i nadále tvoří osvědčená platforma PSA č. 1 a nezměněný zůstal i rozvor náprav 2466 mm.

Tým designérů vedený Jeanem-Pierrem Plouem zvolil stejnou základní koncepci krátkého, ale vysokého vozu, což řidiči přináší nesporné výhody v městském provozu. Nový C3 je s 3940 mm je o 90 mm delší než dosud, nicméně s výjimkou Toyoty Yaris je nejkratším vozem v segmentu. S 1524 mm je současně nejvyšší v segmentu.

Revoluční novinku ale designéři přidali i k tomuto osvědčenému konceptu. Ve své vrcholné verzi bude C3 vybaven vysokým panoramatickým čelním oknem Zenith, které proměňuje přední třetinu střechy v okno. To poskytuje výhled v jedinečném rozsahu 80°.

Citroen C3 si oblíbily především ženy všeho věku a starší páry. Jestliže s novým C3 chce Citroen výrazně zvýšit objem prodeje, pak musí ve větší míře oslovovat také muže. Vzhled nového Citroenu C3 se proto proměnil. Působí sportovněji, dynamičtěji i robustněji.

V interiéru je patrný výrazný pokrok v kvalitě vybraných matriálů i jejich zpracování.

Novou konstrukcí sedadel a přístrojové desky se zvětšil vnitřní prostor. Zavazadlový prostor nabízí objem 300 l, tedy až na Škodu Fabia největší v segmentu.

Nosná konstrukce je o 60-80 kg lehčí, což znamená, že přes větší rozměry a bohatší výbavu hmotnost vozu nevzrostla.

Nový C3 Visiodrive přichází na trh se třemi zážehovými motory (1,4i/54 kW, 1,4 VTi 16V/72 kW a 1,6 VTi 16V/72 kW) a dvěma turbodiesely (1,4 HDi/50 kW a 1,6 HDi/66 kW). K těm se brzy přidají ještě zážehový 1,1i/44 kW a nízkoemisní turbodiesel 1,6 HDi 16V FAP 99 g/68 kW). Se všemi těmito motory C3 plní interní ekologický standard pro získání označení Airdream. Ještě během roku 2010 se bude nabízet i systém Stop&Start. Také ještě letos by se měly objevit i robotizované převodovky. Od roku 2012 by se měl objevit také tříválec.

V nabídce výbavy se objevují i satelitní navigace MyWay s barevným displejem 7“, Bluetooth a možnost připojení USB a audio systém se šesti reproduktory.

Nový C3 se vyrábí v závodě PSA v Aulnay, v případě potřeby se produkce rozšíří i do Poissy. Plánovaná výrobní kapacita je 220 000 vozů za rok. Citroen předpokládá, že letos prodá 1600 kusů nových C3, z čehož 80 % by mělo být ve vyšší úrovni výbavy SX.