name | autoweek.cz

Citroen  C4 Picasso a Grand Picasso s novou tváří

Citroen C4 Picasso a Grand Picasso s novou tváří

02.09.2010 | Vladimír Rybecký | Nové modely

Obě varianty kompaktního MPV Citroen C4 Picasso a Citroen Grand C4 Picasso se přizpůsobují novému designovému stylu značky a k tomu navíc dostávají mikrohybridní systém e-HDi.

Citroenů C4 Picasso a Grand C4 Picasso se od uvedení na trh už prodalo téměř 650 000 kusů. Nyní procházejí modernizací týkající se stylu i pohonných jednotek.

Oba se díky velkému panoramatickému čelnímu sklu mohou pochlubit výjimečným prosvětlením, jsou opatřeny novým výraznějším logem a v předním nárazníku pod světlomety přibyly LED diody pro denní svícení.

Nová mikrohybridní technologie e-HDi kombinuje systém Stop&Start druhé generace s motorem HDi 110 FAP a šestirychlostní převodovkou.

Výkon zařízení se zvýšil o 70 % a ke spuštění motoru dojde během 400 ms, což je o polovinu dříve než pomocí běžného startéru. Potlačení hluku bylo dosaženo použitím řemene místo ozubeného převodu, dvojitého setrvačníku, utěsnění dávkovače vzduchu a rychlejšího dosažení volnoběžných otáček.

Pomocné palubní zařízení e-booster umožňuje zesílit elektrické napájení alternátoru pomocí přebytečné kapacity, připojované dočasně do série k akumulátoru. Toto zařízení s sebou nese mnoho výhod: zvýšení předávané energie za účelem zlepšení kapacity opětovného nastartování, až do teplot -5 °C, podpora palubní sítě o množství energie, kterou si odebírá spouštěč, umožňuje udržet funkce světlometů, stíračů nebo i autorádia, funkce optimalizace dobíjení akumulátoru a vytváření přebytečné kapacity pomocí rekuperace energie po uvolnění pedálu akcelerátoru a při zpomalování, s lehkým navýšením brzdění motorem. Vozy C4 Picasso a Grand C4 Picasso jsou dále vybaveny utěsněným akumulátorem, který vydrží až 600 000 cyklů opětovného startování.

Spotřeba nafty je u vozidel vybavených systémem e-HDi v kombinovaném cyklu 4,8 l/100 km u vozu C4 Picasso  a 5,0 l/100 km u Grand C4 Picasso).

K vozům C4 Picasso a Grand C4 Picasso může zákazník získat i nabídku služeb Citroen  eTouch zahrnující tísňové a asistenční volání, virtuální servisní knížku a službu Eco Driving.

Tyto novinky budou k dispozici v průběhu posledního čtvrtletí roku 2010.

Služba Citroen eTouch je nyní k dispozici pro vozy C4 Picasso a Grand C4 Picasso. Sestává se z řady dílčích služeb zahrnujících tísňové a asistenční volání s lokalizací,  virtuální servisní knížku a službu Eco Driving, která je k dispozici v nabídce MyCitroen na internetu. Při volání funguje Citroen eTouch zcela samostatně. Systém je totiž vybaven modulem GPS a SIM kartou, která nevyžaduje smlouvu na telefonní služby, a to bez časového omezení. Na palubní desce jsou dvě tlačítka, jedno s nápisem SOS, které slouží pro tísňová volání (k volání může rovněž dojít automaticky v případě nárazu), druhé s logem dvou šípů slouží pro volání asistenční službě. Tísňové volání zkracuje dobu do zásahu složek záchranného systému, ať už je vozidlo obětí nehody, nebo jen svědkem. Obě tyto služby jsou bezplatné a jsou k dispozici nepřetržitě.