name | autoweek.cz

Ford S-MAX a Galaxy v nové podobě

Ford S-MAX a Galaxy v nové podobě

15.07.2010 | Vladimír Rybecký | Nové modely

Dvojice MPV Ford S-MAX a Galaxy získala pro rok 2010 svěží nový vzhled. Oba dostaly nový zážehový přeplňovaný motor Ford EcoBoost s přímým vstřikováním a nové vznětové motory Duratorq TDCi 2,0 l.

Nový design a prvky umocňují charakter každého z obou modelů. Tým designérů Fordu realizoval zásadní změny ve stylu Kinetického designu, které podpořily individuální a výrazně dynamickou stylizaci vozů.

Nová podoba Fordů S-MAX a Galaxy se představila v zimě na bruselském autosalonu  od jara jsou v prodeji. Jedná se o více než jen modernizaci uprostřed životního cyklu modelu. Oznamují totiž současně příchod řady nových inovačních technologií a prvků v nabídce značky Ford.

Modely S-MAX a Galaxy jsou prvními, pro něž je k dispozici nový motor Fordu - vysoce účinný zážehový čtyřválec 2,0 l EcoBoost SCTi kombinující přeplňování s přímým vstřikováním. Tento motor oznamuje nástup nové generace zážehových motorů Ford.

K tomu se připojily nové vznětové motory Duratorq TDCi 2,0 l o výkonech 103 resp. 120 kW (140 a 163 k).

Poprvé se u značky Ford rovněž objevuje nejnovější převodné ústrojí s dvojitou spojkou - samočinná šestirychlostní převodovka Power Shift. V kombinaci se zážehovým motorem EcoBoost se dodává standardně a u vznětových motorů Duratorq TDCi 2,0 l na přání.

Vyspělé technologie obou nových modelů zahrnují nový informační systém o slepém bodu, který zlepší bezpečnost a pohodlí řidiče

„Motor EcoBoost je novou rodinou účinných zážehových motorů Fordu. Nové modely Galaxy a S-MAX byly touto technologií vybaveny jako první v Evropě. EcoBoost SCTi 2,0 l v sobě spojuje přímé vstřikování benzínu, přeplňování s nízkým momentem setrvačnosti a dva vačkové hřídele s proměnlivým načasováním. Výsledkem je skvělá kombinace účinnosti, nízkých emisí a výkonnosti,“ říká výkonný ředitel pro pohonné jednotky společnost Ford of Europe Graham Hoare.

Motor EcoBoost SCTi 2,0 l má největší výkon 149 kW (203 k) při otáčkách 5500/min. Největšího točivý moment 300 N.m podává v širokém rozmezí 1750 až 4500 otáček za minutu. Model S-Max s touto novou pohonnou jednotkou zrychlí z 0 na 100 km/h za 8,5 s (u Galaxy je to 8,8 s) a dosahuje největší rychlost je 219 km/h (216 km/h u Galaxy).

I při této výkonnosti se snížila spotřeba paliva a emise CO2. V porovnání s předchozí samočinnou převodovkou se emise CO2 snížily o 19 % na 189 g/km, třebaže nový motor SCTi 2,0 l má o 25 % větší výkon.

Sportovněji laděný Ford S-MAX je při rozvoru 2850 mm dlouhý 4768 mm a vysoký 1658 mm. Jeho zavazadlový prostor má objem v závislosti na použití třech, dvou nebo jedné řady sedadel 285/1051/2000 l.

Rodinný nebo pro fleet předurčený Ford Galaxy má stejný rozvor 2850 mm, ale délka je 4820 mm a výška 1764 mm. Zavazadlový prostor má objem 308-435/1130/2325 mm.