name | autoweek.cz

Hyundai i20 1,6 CRDi STYLE - sympatický kompakt

Hyundai i20 1,6 CRDi STYLE - sympatický kompakt

02.02.2010 | Antonín Matějka | Nové modely

Modelová řada Hyundai i20 nabízí pestrou paletu pohonných jednotek, příjemný design a velmi lákavé ceny ve spojení s pětiletou zárukou bez omezení kilometrů.  

Pětidveřová verze s výbavou Style a s turbodieselem 1,6 CRDi VGT představuje špičkové provedení „i-dvacítky“. Jako jediná je vybavena šestistupňovou manuální převodovkou a standardně i samočinnou klimatizací a patnáctipalcovými koly z lehké slitiny. Necelé 4 metry dlouhý automobil je již na první pohled velmi sympatický, jeho design odráží současné trendy v konstrukci kompaktních vozů s maximálně prostorným interiérem a současně si zachovává vlastní osobitost a nápaditost s jasnou firemní identitou značky Hyundai. Moderní vzhled vozu podtrhují dynamické boční linie a zajímavě stylizovaná záď s velkoplošnými koncovými svítilnami a enormně krátkým převisem. Příď vozu již není tak avantgardní, do celkového designu karoserie ovšem docela zapadá a takzvaně nikoho neuráží.

Interiér vozu je rovněž svěží a veskrze praktický. Přístrojová deska je poměrně elegantní, velmi přehledná a z místa řidiče snadno přístupná. Pod středovým panelem s metalickým dekorem se nachází oblíbený konektor pro MP3 přehrávač, audiosystém se 6 reproduktory lze ovládat na tříramenném, kůží obšitém volantu. Velmi příjemný je malý displej v horní části přístrojové desky, na kterém se znázorňují důležité informace o provozu vozidla, venkovní teplota či naladění rozhlasové stanice. Přední sedadla svým komfortem nijak neoslňují, jsou tvrdší a mají krátké sedáky, na druhou stranu jim nelze upřít dostatečnou boční oporu. Prostor na zadních sedadlech je v tomto segmentu překvapivě velký a i dospělí cestující zde najdou poměrně dost místa pro dolní končetiny. Zavazadlový prostor se může pochlubit slušným základním objemem 295 litrů, postupnou úpravou zadních dělených sedadel však lze přepravní kapacitu vozu zvětšit až na 1060 litrů. Majitele vozu jistě potěší standardní bezpečností výbava zahrnující 6 airbagů (včetně hlavových pro přední a zadní sedadla) a stabilizační systém ESP kombinovaný s TSC – protiprokluzovým systémem.

Šestnáctistovka s označením CRDi VGT uspokojí zejména ty řidiče, kteří mají rádi vysoce hospodárný a pružný motor v oblasti středních otáček. Agregát vybavený vysokotlakým vstřikováním common rail a turbodmychadlem s variabilní geometrií lopatek poskytuje vozu slušnou dynamiku při předjíždění a největší rychlost na hranici 190 km/h. Spotřeba paliva se během našeho testu pohybovala ve městě okolo 5 l/100 km, při delších cestách jsme ji „stlačili“ dokonce pod hranici 4 litrů na 100 kilometrů. Velkou zásluhu na tom má dobře odstupňovaná šestistupňová převodovka, které lze vytknout snad jen delší dráhy řazení.

Jízdní vlastnosti modelu Hyundai i20 odpovídají charakteru kompaktního rodinného vozu, od něhož se očekává především snadná ovladatelnost a vysoká manévrovatelnou v městském provozu. Rovněž v zatáčkách se automobil chová velmi poslušně a předvídatelně, citlivě reaguje na řízení a ani se příliš nenaklání. Kotoučové brzdy na všech kolech, přední s vnitřním chlazením, jsou poměrně účinné a odolné k fadingu při opakovaném intenzivním brzdění.

Hyundai i20 samozřejmě nemůže na českém trhu soupeřit v prodejnosti s větším modelem i30, i tak se jedná o velmi zajímavý automobil vhodný zejména pro městský a příměstský provoz. S turbodieselem 1,6 CRDi  a v pětidveřovém provedení má ovšem daleko větší ambice a své majitele nezklame ani při cestě na dovolenou.

 

Motor

Vznětový přeplňovaný čtyřválec se vstřikováním common rail a rozvodem 2xOHC.  Zdvihový objem 1582 cm3. Největší výkon 94 kW (128 k) při 4000 1/min. Největší točivý moment 260 N.m při 1900 až 2750 1/min. Šestistupňová manuální převodovka.  Pohon předních kol.

 

Karoserie

Pětidveřový hatchback.

Rozměry a hmotnosti

Délka 3940 mm, šířka 1710 mm (bez vnějších zpětných zrcátek) , výška 1490 mm. Rozvor 2525 mm. Pohotovostní hmotnost 1231 kg, užitečná hmotnost 419 kg. Objem palivové nádrže 45 l. Objem zavazadlového prostoru 0, 295 až 1,060 m3.

 

Jízdní výkony

Největší rychlost 190 km/h. Zrychlení z 0 na 100 km/h za 10,4 s. Spotřeba paliva (město, mimo město, kombinovaná) 5,3/3,7/4,3  l/100 km.

 

Základní pořizovací cena

384 900 Kč vč. DPH

 

HODNOCENÍ

Pohonná jednotka
\"1\"\"1\"\"1\"\"1\" \"\"
Na silnici \"1\"\"1\"\"1\" \"\"\"\"
Kvalita \"1\"\"1\"\"1\"\"1\" \"\"
Bezpečnost \"1\"\"1\"\"1\"\"1\" \"\"
Pohodlí \"1\"\"1\"\"1\" \"\"\"\"
Náklady \"1\"\"1\"\"1\"\"1\" \"\"

Celkem \"1\"\"1\"\"1\"\"1\" \"\"

Hodnocení: \"1\"\"\"\"\"\"\"\"\" - horší než průměr, \"1\"\"1\"\"\"\"\"\"\" - slušný standard, \"1\"\"1\"\"1\" \"\"\"\" - docela dobré, \"1\"\"1\"\"1\"\"1\"\"\" - vynikající, \"1\"\"1\"\"1\"\"1\"\"1\" -zcela mimořádné