name | autoweek.cz

Hyundai ix35 - pokračování ofensivy

17.02.2010 | Vladimír Rybecký | Nové modely

V atraktivních prostorech Ekotechnického muzea v Praze-Bubenči se poprvé u nás představil Hyundai ix35, kompaktní SUV, s nímž má dovozce nemalé ambice.

Společnosti Hyundai Motor se celosvětově daří i v době hospodářské krize. Dobře si vede také na našem trhu, kde se jí začíná dařit těžit z faktu, že významnou část jejího prodeje představují automobily vyráběné v České republice. Pro letošní rok si klade nemalé cíle. Hyundai se chce stát třetí nejprodávanější importovanou značkou s podílem na trhu 7 %, což znamená posun před Renault a výrazné zvýšení tržního podílu z loňských 4,8 %. V plánovaném prodeji kolem 11 500 vozů bude hrát nový ix35 důležitou roli. Ještě letos by se jej mělo od zahájení prodeje 1. března prodat více než 1000 kusů.

Hyundai ix35 nebude jedinou letošní novinkou značky na českém trhu. V polovině roku se představí modernizovaná podoba velkého SUV Santa Fe, které navíc dostane nové motory. Zřejmě v září přijde do prodeje malé MPV z Nošovic. Nástupce modelu Matrix bude mít stejný základ jako Kia Venga a podle nového systému označování by se měl jmenovat i25. Na podzim také v omezeném počtu přijde na trh velké kupé Genesis Coupé. A ani to nebude vše, protože se ještě připravuje evropská premiéra nástupce modelu Sonata s novým označením i40.

 

Nový Hyundai ix35 jsme již před časem podrobněji představili. Přichází se zcela novým designovým stylem a novou charakteristickou lichoběžníkovou maskou, což se stane typickými rozpoznávacími znaky všech nových modelů.

Zcela nový turbodiesel řady R, vyvinutý ve spolupráci s VR Motori, bude k dispozici ve dvou výkonnostních variantách dvoulitrové verze (pro větší model Santa Fe bude použita podoba 2,2 l) 2,0 CRDi/100 a 135 kW. Využívá nejmodernější technologie vstřikování systémem Common Rail s piezoelektrickými vstřikovači a pracovním tlakem 180 MPa. Zajímavostí tohoto motoru je skutečnost, že jeho předžhavení pro usnadnění spouštění nezačíná až po otočení klíčkem ale už odemčením vozu. Na podzim nabídku rozšíří ještě menší turbodiesel řady UII objemem 1,7 l/85 kW, známý z modelu i30.

Zážehový motor Theta II s proměnlivým časováním rozvodu D-CVVT 2,0i/120 kW vychází z motoru známého z modelu Sonata. Od podzimu jej doplní ještě zcela nový motor řady Gamma 1,6 GDI/103 kW s přímým vstřikováním benzinu. Kromě pěti- a šestirychlostních přímo řazených převodovek se zanedlouho v nabídce objeví v kombinaci s pohonem všech kol i šestirychlostní samočinná pro zážehový dvoulitr i výkonnější turbodiesel. Jedná se o převodovku vlastní konstrukce, takže se společnost Hyundai-Kia stane třetí automobilkou, která sama zkonstruovala, vyvinula a vyrábí šestirychlostní samočinnou převodovku (po Toyotě a společném podniku GM/Ford).

Hyundai ix35 vedle pohonu předních kol nabízí i možnost volby pohonu všech kol s už osvědčeným systémem se spojkou jako u modelů Santa Fe a ix55. Na přání bude pro motory 1,6 CVVT GDI a 1,7 CRDi nabízen systém ISG (Integrated Stop & Go), který samočinně vypíná a spouští motor při astavení v hustém městském provozu.

V základní výbavě je osm airbagů a všechny verze se standardně dodávají s litými koly.

Systémy aktivní elektronické pomoci řidiči zahrnují kromě standardně dodávaného ESP i DBC (Downhill Brake Control, usnadňující jízdu ze strmého svahu) a HAC (Hillstart Assist Control, ulehčující rozjezd do stoupání). Zavazadlový prostor má objem 591/1436 l.

Audiosystém zahrnuje rádio s přehrávačem CD/MP3, šesti reproduktory a přípojkami USB a pro iPod. Na přání lze zvolit zcela nový navigační systém s displejem TFT-LCD 6,5“, funkcí Bluetooth a hlasovým ovládáním. Nová navigace, vyvinutá ve spolupráci s firmou Navitec, je pozoruhodná unikátně názorným zobrazením blížících se křižovatek. K dispozici je i kamera sledující při couvání dění za vozem s projekcí na displej navigace nebo do levé části zpětného zrcátka. Od května se bude dodávat i inteligentní parkovací asistent pro samočinné zajetí do řady vozů.

Konstrukce i design Hyundaie ix35 jsou dílem techniků evropského výzkumného a vývojového střediska Hyundaie v Rüsselsheimu. Hyundai ix35 se pro evropské trhy vyrábí v závodě KMS v Žilině na Slovensku.

 

Vicepresident Hyundai Motor Europe Allan Rushforth při evropské premiéře vozu řekl: „Zákaznické průzkumy zaměřené v Evropě na model ix35 přinesly nesmírně pozitivní reakce. Představení modelu ix35 je pro Hyundai enormně důležitou událostí. Na vrcholu své slávy tvořil Tucson 20 % našeho odbytu v Evropě a my jsme přesvědčeni o tom, že naše zcela nové SUV, které je velmi odlišné od svého předchůdce, udělá dobrý dojem na všechny loajální majitele vozů Tucson a zároveň přivede k naší značce tisíce nových zákazníků. Naše prodejní cíle pro ix35 jsou ambiciózní, ale zároveň dosažitelné: do roku 2013 chceme v Evropě prodávat 50 000 těchto vozů.“