name | autoweek.cz

Infiniti M - alternativa k tradici

Infiniti M - alternativa k tradici

06.12.2009 | | Nové modely

Společnost Infiniti uvede v roce 2010 na evropský trh výkonný sedan nového stylu překypující vášní, řemeslnou dokonalostí a přitažlivostí. Jedna z nejmladších značek luxusních automobilů na světě tak poprvé vstupuje do segmentu tradičních manažerských limuzín.

Nová řada Infiniti M, která důmyslně kombinuje sílu, výkon a technologie značky Infiniti, se oficiálně představila v kalifornském Beverly Hills. Už v srpnu se uskutečnil debut \"virtuálního\" vozu vytvořeného trojrozměrným mapováním na videu, který úspěšně připravil půdu pro první skutečné vozy řady M. Zahájení jejího prodeje v Evropě je plánováno na září příštího roku.

Tato nejnovější ukázka inspirovaného výkonu společnosti Infiniti se vyznačuje vášnivým designem, důrazem na radost z jízdy a vybavením špičkovými technologiemi včetně bezpečnostních funkcí Safety Shield. Jde o první model řady M, který bude k dispozici na všech 34 trzích společnosti Infiniti včetně Evropy.

Řada M představuje exkluzivnější alternativu k tradičním stálicím manažerské třídy, jako je BMW řady 5 a Mercedes řady E. Na evropském trhu bude od září 2010 k dispozici s výkonnými benzinovými a dieselovými šestiválcovými motory V6. V roce 2011 pak řadu doplní inovativní hybridní model s kombinovaným zážehovým a elektrickým motorem.

Řada M rozšíří evropskou nabídku sedanů Infiniti, kterou dosud tvoří jen řada G37, o zcela novou úroveň kvality, ať již jde o interiér, exteriér či jízdní vlastnosti. Infiniti M kombinuje pohon zadních kol s nepřekonatelně luxusním vybavením v 4945 mm dlouhém voze, jehož prostorově úsporný interiér se vyznačuje nejlepším designem a zpracováním, jaké kdy značka Infiniti nabídla. Řada M jako vlajková loď značky zaujme hladkými liniemi inspirovanými koncepčním vozem Essence, důsledným využitím přírodních materiálů a komplexní nabídkou služeb dotvářejících celkovou zákaznickou zkušenost.

Technologicky nejmodernější a esteticky nejpůsobivější sedan třetí generace řady M do Evropy doprovází vynikající renomé, které si díky své kvalitě získal u amerických milovníků luxusních vozů. Každý model řady M bude navržen tak, aby uspěl na jednom z nejnáročnějších trhů manažerských vozů na světě. Přinese kombinaci kvalit, které přispěly k jeho oblibě v USA, s výkonnostními charakteristikami nutnými pro konkurenceschopnost na evropských silnicích.

Nová řada M úspěšně zúročila silné stránky značky Infiniti s cílem uspokojit náročnější řidiče. Patří mezi ně nízká hmotnost součástí, adaptivní technologie, sportovní charakter motoru, důmyslná konstrukce podvozku s téměř dokonalým rozložením hmotnosti a osvědčené dvojité vidlicové zavěšení kol, které může být u některých modelů doplněno o sportovně laděnou technologii aktivního řízení všech kol (4WAS). Vzhled, vnitřní prostor i jízdní vlastnosti příznivě ovlivňuje jeden z největších rozvorů náprav mezi vozy této třídy.

 

Podrobnější popis technologických zajímavostí, které řada Infiniti M přinese evropským zákazníkům:

Sledování slepého úhlu (BSI)

Systém BSI, nejnovější ze světově jedinečných bezpečnostních technologií společnosti Infiniti, představuje další generaci technologie sledování slepého úhlu pro ochranu před bočními kolizemi. Systém BSI opticky a zvukově upozorňuje řidiče na jiné vozidlo ve slepém úhlu, které zjistí pomocí radaru. Pokud řidič toto varování ignoruje a pokusí se zkřížit dráhu druhého vozidla, systém automaticky zasáhne do řízení selektivním přibrzděním kol na jedné straně, které vůz nasměruje zpět do původního pruhu.

Aktivní potlačení hluku (ANC)

Systém ANC zjišťuje nežádoucí zvuky uvnitř vozu a reaguje na ně tím, že z reproduktorů přehrává zvukové vlny opačné fáze. Původní zvuky jsou tak potlačeny a interiér řady M je tak ještě tišší a klidnější, než je u vozů Infiniti zvykem. Systém je navržen tak, aby potlačoval pouze nežádoucí nízkofrekvenční zvuky motoru. Modely řady M se zvukovým systémem Bose(r) Studio Surround(r) a 16 reproduktory jsou vybaveny systémem Bose EHC (Engine Harmonic Cancellation), který nežádoucí zvuky potlačuje ještě účinněji.

Infiniti Drive

Citlivost plynového pedálu a odstupňování převodů jsou u řady M jemně vyladěny podle jednoho ze čtyř volitelných jízdních režimů: Standard, Eco, Sport a Snow. Režim Eco využívá zelené a žluté kontrolky na přístrojovém panelu, které informují o spotřebě paliva. V režimu Eco je k dispozici také další novinka společnosti Infiniti, tzv. Eco Pedal. Když řidič jede příliš agresivně, vůz jej upozorní zpětným tlakem plynového pedálu na zbytečně vysokou spotřebu. Režim Sport mění body automatického řazení a zvyšuje citlivost plynového pedálu s důrazem na zvýšený výkon. Nastaví také vyšší pohotovost systému 4WAS a zvedne práh aktivace stabilizačního systému ESP.

Forest Air

Společnost Infiniti zastává názor, že kvalita vzduchu uvnitř vozidla má přímý vliv na pohodu řidiče a cestujících. Proto vyvinula systém Forest Air pro nejpokročilejší řízení klimatizace, kterým jsou jako první vybaveny právě vozy řady M (v závislosti na modelu). Systém nabízí nepřekonatelné řízení teploty, vlhkosti a ochrany před znečištěním a prostřednictvím lehkých vánků a jemných vůní imituje lesní prostředí, které podporuje pozornost a uvolňuje napětí.

Systém ESP s dynamickým řízením zatáčení

Řada M je vybavena nejmodernějším elektronickým stabilizačním systémem společnosti Infiniti, které optimalizuje brzdění a točivý moment jednotlivých kol s ohledem na plynulejší a stabilnější průjezd zatáčkami. Při náhlých změnách směru (například v serpentinách nebo při rychlém střídání jízdních pruhů) může systém použít selektivní brzdění.

Safety Shield

U modelové řady M pro rok 2011 je \"ochranný štít\" kolem vozu Infiniti (označovaný také jako Safety Shield) úplnější než kdy dříve. Nové funkce, jako je sledování slepého úhlu (BSI) a dynamické řízení zatáčení (DCE), jsou plně integrovány do stávající soustavy bezpečnostních technologií Safety Shield, mezi které dále patří inteligentní tempomat (ICC) s úplným rozsahem rychlostí, upozornění na vyjetí z pruhu (LDW), prevence vyjetí z pruhu (LDP), asistent sledování vzdálenosti (DCA), inteligentní brzdový asistent (IBA) s varováním před čelní srážkou (FCW) a předpínače předních bezpečnostních pásů.

 

Karoserie

Design řady M nese všechny rysy značky Infiniti. Jemné křivky a propracované plochy dávají vozu emotivní nádech, kterým vybočuje z chladného a strohého standardu své třídy. Výrazně tvarované plochy dveří a oblast předního nárazníku přitahují pozornost a budí dojem agresivity kombinované se zvláštností. Zakřivená linie pod okny je nejvýraznějším z řady designérských prvků převzatých z koncepčního prototypu Infiniti Essence, který debutoval na ženevském autosalonu počátkem roku 2009.

Kromě výkonu a efektivity vyniká řada M také svou aerodynamikou. Koeficient odporu vzduchu je pouhých 0,27 a karoserie byla navržena s důrazem na nulový vztlak v přední i zadní části, který přispívá ke stabilitě ve vyšších rychlostech. Stejně jako jiné modely Infiniti jsou i vozy řady M vybaveny lehkými hliníkovými dveřmi, kapotou a víkem zavazadlového prostoru (šestiválcový motor V6 je rovněž celý zhotoven z lehkých slitin).

Řada M využívá samonosnou karoserii typu FM (Front Midship Platform) s motorem umístěným před přední nápravou. Výsledkem je optimalizované předozadní rozložení hmotnosti a s tím spojená přirozená stabilita a příjemné ovládání. Zavěšení kol vpředu je dvojité lichoběžníkové, vzadu pak víceprvkové, se stabilizátory vpředu i vzadu. Standardní průměr kol je 18\". Pro sportovnější modely jsou k dispozici 20\" kola, nové dvojcestné tlumiče, speciální nastavení zavěšení, čtyřpístkové brzdy a systém aktivního řízení všech kol 4WAS.

Model M37 má pod kapotou šestiválcový zážehový motor V6 s objemem 3,7 l a systémem VVEL, kterým jsou vybaveny i jiné evropské modely vozů Infiniti. Tento osvědčený a prověřený motor sportovního střihu s rámovou konstrukcí je stoprocentně vyroben z lehkých slitin, přičemž výkon a točivý moment zůstaly beze změny: 235 kW (320 k) a 360 N.m. Každý vůz Infiniti řady M je vybaven sedmirychlostní samočinnou převodovkou s adaptivním řízením řazení (ASC) spolu se systémem DRM (Downshift Rev Matching) a režimem DS (Drive Sport) umožňujícím plně manuální kontrolu prostřednictvím páček z hořčíkové slitiny pod volantem. Výkonnostní údaje ještě budou potvrzeny.

 

Pohled dovnitř

Interiér nové řady Infiniti M byl navržen se stejnou pečlivostí jako exteriér. Inženýři a konstruktéři podrobili každý prvek interiéru rozsáhlému výzkumu - od tvaru přepínačů po měkkost povrchů. Cílem bylo vytvořit dosud nejdokonalejší interiér sedanu Infiniti, který by se vyznačoval lidskou hřejivostí v kombinaci s mimořádným luxusem. Na prvním místě přitom jako vždy u společnosti Infiniti bylo jednoznačné zaměření na řidiče.

A úkol byl splněn. Interiér vozu řady M zapůsobí hned po otevření dveří: dojem kvality nenarušuje nic, co lze zahlédnout, nahmatat nebo pocítit - až do nejmenších detailů. Kombinace živého designu ovlivněného japonskou tradicí s luxusními materiály působí svůdně, lákavě a výrazně prostorně. Rozvor náprav řady M je 2900 mm, což je víc než u většiny konkurentů a vůz tak může nabídnout dostatek místa pro pět dospělých osob.

Pozornost k detailu nabývá v interiéru řady podob. Například ručně zpracované dřevěné obložení je opatřeno povrchem z práškového stříbra. Výsledkem je zrcadlový vzhled, který kombinuje tradici s moderní dobou. Standardní kůže je prošívaná, pro milovníky luxusu je k dispozici i jemná kůže. Jedinečná povrchová úprava obkladového hliníku v kombinaci s černou barvou dokresluje luxusní vzhled interiéru.

Charakteristické hodiny (jako vždy u Infiniti analogové) mají nyní pravoúhlý tvar a jsou umístěny uprostřed nové impozantní palubní desky, ve které se snoubí luxus s technologií. Nová palubní deska rovněž ukazuje, jak společnost Infiniti usiluje o ergonomickou výjimečnost. Přístrojový panel je osazen elektroluminiscenčními ukazateli \"Fine Vision\" a logicky uspořádanými ovládacími prvky s důrazem na snadnost používání. U řady M navíc společnost Infiniti představuje novou generaci zakázkových rozvodných skříněk.

I když ceny, struktura modelů a standardní specifikace pro evropské trhy teprve budou upřesněny, lze očekávat, že řada M půjde ve stopách modelů G, EX a FX a nabídne výjimečnou úroveň standardní výbavy. Mezi dostupné možnosti patří klimatizovaná sedadla, bixenonové adaptivní přední světlomety, Bose Premium Sound System, vyhřívaná kožená přední sedadla elektricky nastavitelná v 10 směrech, vyhřívaný volant a univerzální multimediální platforma Connectiviti+ s 8\" barevným dotykovým displejem VGA a navigací s pevným diskem, která obsahuje jedinečný průvodce Michelin Green Guide s informacemi o hotelech, restauracích, zajímavých místech a pozoruhodných trasách.

 

Infiniti M37: technické údaje

Motor:             šestiválcový zážehový V6 3,7 l se systémem VVEL (Variable Valve Event and Lift)

Převodovka:            sedmirychlostní samočinná s adaptivním řízením řazení (ASC) a pohonem zadních kol

Výkon:                         235 kW (320 k)

Točivý moment:             360 N.m

Zavěšení kol:                vpředu dvojité trojúhelníková ramena, vzadu víceprvková náprava

Brzdy:             ABS s brzdným asistentem a systémem EBD

Řízení:             hřebenové s rozpoznáváním rychlosti vozidla

Koeficient odporu vzduchu: cx 0,27

Délka:             4945 mm

Rozvor náprav:             2900 mm

Šířka:                           1844 mm

Výška:                         1501 mm