name | autoweek.cz

Kia Sorento – nová éra

Kia Sorento – nová éra

20.01.2010 | Vladimír Rybecký | Nové modely

Společnost Kia Motors Czech uvedla v čestlickém hotelu Aquapalace na český trh novou generaci modelu Sorento.

Kia Motors nové Sorento navrhla tak, aby se řídilo více jako osobní automobil a rozšířil se tak počet zájemců o tento model. Proto byla u vozu vyvíjeného pod kódovým označením XM opuštěna struktura s karoserií na rámu a nahradila ji nová samonosná nosná struktura využívající koncernovou platformu. Jízdní vlastnosti a ovladatelnost se posunuly více ve prospěch hladké jízdy po silnici a pohodlí, třebaže ani nadále není ochuzen o terénní schopnosti. Odklon od koncepce off-roadu sice leckoho zamrzí (první generace Sorenta se od roku 2002 prodalo více než 900 000 kusů), ale nové Sorento chce být všestranným vozem přitažlivým pro širší skupinu zákazníků než dosud.

Díky nové nosné struktuře a použití vysokopevnostní oceli se hmotnost nového vozu oproti současnému Sorentu snížila o 215 kg. Menší hmotnost zlepšuje i hospodárnost.

Nové Sorento je dlouhé 4685 mm, je tedy o 95 mm delší než dříve. Prodloužení umožnilo umístění třetí řady sedadel. Vzhledem k použití koncernové platformy se ale současně se o 10 mm zkrátil rozvor na 2700 mm.

Vůz je také nižší a štíhlejší a dostal nový vzhled modelů značky Kia. „Je to nový směr v budoucí stylizaci SUV, kde používáme nové designové vyjádření značky Kia,“ uvedl hlavní designér Peter Schreyer. „Na novém voze je patrná jednoduchost přímých linií značky a zároveň ztělesňuje vytříbené, avšak přesto masivní a dynamické vlastnosti.“ Ostatně velmi podobný je i design připravované nové generace menšího SUV Sportage, který se ještě letos začne vyrábět v Žilině. Dokládají to i uniklé fotografie z amerického zdroje.

Nové Sorento je také po aerodynamické stránce účinnější než současný model. Sedmimístný model má součinitel aerodynamického odporu 0,38 namísto dosavadních 0,43. Také to napomáhá k hospodárnějšímu provozu.

Objem zavazadlového prostoru pětimístné verze je 531 l, tedy o 96 l více než u předchozího modelu. U sedmimístné verze je 111 l. Při sklopení třetí a druhé řady sedadel získáme se objem zvětší na 1525 l.

V Evropě budou v nabídce tři motory. Od zahájení prodeje to budou přepracovaný zážehový řady Theta II 2,4 CVVT a zcela nový turbodiesel řady R 2,2 CRDI VGT. Během roku k nim přibude vznětový 2,0 CRDI.

Převodovky jsou nové šestirychlostní – přímo řazená i samočinná. Na výběr jsou verze s pohonem předních kol nebo všech čtyř – pohon zadních kol se připojuje elektronicky prostřednictvím vícelamelové spojky (u dosavadního Sorenta se k pohonu zadních kol připojoval pohon předních).

Nové Sorento může být vybaveno audiosystémem se šesti nebo osmi reproduktory, přípojkami pro MP3, USB a iPod. Koncem prvního pololetí 2010 Sorento dostane novou audiovizuální navigace AVN s 6,5palcovou obrazovkou doplněnou o Bluetooth.

Součástí standardní výbavy základní verze Active jsou mj. čelní, boční a oponové airbagy, ESC.

Výroba nového Sorenta pro evropské trhy byla zahájena v Koreji v továrně Hwasung v červenci 2009.