name | autoweek.cz

Modernizovaný Land Rover Freelander 2

Modernizovaný Land Rover Freelander 2

03.01.2013 | Vladimír Rybecký | Nové modely

Šest let po uvedení na trh a dva roky po první modernizaci doznalo kompaktní SUV Freelanderu II. generace další vylepšení vzhledu a výbavy. Freelander 2 nabízí novinky v interiéru i vylepšení vzhledu exteriéru.

 

Land Roveru v tempu inovací stávajících modelů nepolevuje dokonce ani když uvádí nejdůležitější novinku ve svém výrobním programu. Souběžně s novou generací Range Roveru totiž přichází i další vylepšení Freelanderu. Zdokonalený Land Rover Freelander 2 pro modelový rok 2013 přináší proměnu skoro všech prvků - od nových barev laku přes designové prvky exteriéru až po vylepšené vybavení interiéru modernizované úsporné vznětové motory a modernější výbavy včetně prvků uvedených u modelu Range Rover Evoque.

V interiéru má Freelander 2 nový středový panel na němž byl původní otočný volič systému Terrain Response nahrazen tlačítkovými přepínači jízdních režimů. Motor se dá spustit stisknutím tlačítka a novinkou je inteligentní elektrická parkovací brzda, která upravuje brzdnou sílu podle sklonu svahu.

Nový 7" dotykový displej umožňuje ovládání mnoha funkcí včetně satelitní navigace. V základní výbavě je k dispozici audiosystém Meridian s osmi reproduktory a pětipalcovou obrazovkou, dostupný také ve variantách 380 W a 825 W a s volitelnou satelitní navigaci. Hudební přehrávače jsou vybaveny s laděním AM/FM a DAB a současně umožňují přehrávání CD, DVD, virtuální CD a iPod. USB, 3,5 mm vstup pro sluchátka a Bluetooth umožňují zapojení dalších podpůrných zařízení.

Vnější design prošel několika změnami. Ty nejpatrnější se týkají předních a zadních světlometů, přičemž vpředu byla pro denní svícení nově použita technologie LED doplněná o nové grafické provedení světlometů. Model XS zdobí 17” litá kola a propracovanější detail exteriéru.

Novinkou mezi pohonnými jednotkami je úsporný zážehový dvoulitrový turbodmychadlem přeplňovaný čtyřválec Si4 GTDi o výkonu 176 kW (240 k) stejný jako v Evoque. Byl jím nahrazen šestiválec Si6 - čtyřválec je lehčí o 40 kg. Používá vysokotlaké přímé vstřikování a proměnlivé časování sacích i výfukových ventilů. Doplňuje jej šestirychlostní samočinná převodovka Aisin a pohon všech kol se spojkou Haldex. Standardem je inteligentní řízení systémů energie IPSM s funkcí inteligentního nabíjení Smart Regenerative Charging.

Freelander 2 je vybaven řadou stabilizačních systémů, mj. ABS, protiprokluzovým ETC, kontrolou činnosti brzd při zatáčení CBC, asistentem nouzového brzdění EBA, dynamickou kontrolou stability DSC a kontrolou stability zabraňující převrácení vozidla RSC. Ochranu cestujícím zajišťuje celkem sedm airbagů: dva čelní, dva hrudní, dva hlavové a jeden kolenní pro řidiče. Novinkou je zadní kamera pro zobrazení tažného zařízení.

Zákazníci si dále mohou vybrat ze dvou turbodieselů TD4 2,2 l 110 kW (150 k) a SD4 140 kW (190 k) s pohonem všech kol. Pro úsporný provoz je připraven i 2,2 l turbodiesel o výkonu 110 kW v provedení eD4 se šestirychlostní přímo řazenou převodovkou, pohonem předních kol a systémem Stop/Start.

Land Rover Freelander 2 je dlouhý 4500 mm při rozvoru 2660 mm a má pohotovostní hmotnost se pohybuje v rozmezí 1710-1805 kg.

Nový model Freelanderu 2 MY2013 se u prodejců nabízí od října 2012 a zákazníkům budou první vozy dodávány od začátku roku 2013. Cena začíná na 599 760 Kč za verzi Freelander 2 2,2 eD4 2WD.