name | autoweek.cz

Modernizovaný Opel Antara

Modernizovaný Opel Antara

03.12.2010 | | Nové modely

Opel Antara kombinuje terénní schopnosti s městským šarmem. Přináší nové motory s vyššími výkony, pozměněný design umocňuje sportovně-elegantní vzhled a přepracovaný interiér optimalizuje funkčnost.

Modernizovaný Opel Antara spojuje schopnosti jízdy v terénu a městský šarm s vysokou funkčností a mimořádnou úrovní bezpečnosti. Díky výkonnějším motorům, vylepšenému designu a vyššímu komfortu interiéru se Antara stává novým konkurentem v rostoucím segmentu SUV automobilů. Modernizovaná Antara se na tuzemském trhu objeví v březnu příštího roku.

Nejvýznamnější změny modelu Antara v polovině jeho životního cyklu se dotkly nabídky motorů. Kompletně přepracované agregáty, které všechny plní limity emisní normy Euro 5, zaručují ještě lepší jízdní výkony při výrazně nižší spotřebě. V zájmu zvýšení účinnosti a dynamiky byly kompletně rekonstruované také obě převodovky - šestistupňová manuální i automatická.

Nejnovějším přírůstkem do nabídky motorů je nově vyvinutý čtyřválcový turbodiesel 2.2 CDTI, který se vyrábí ve dvou výkonových modifikacích. Základní verze o výkonu 120 kW (163 k) poskytuje o 26 kW (36 k) vyšší výkon než předchozí agregát. Silnější verze dosahuje výkonu 135 kW (184 k), což je o 25 kW (34 k) více než doposud.

Antary s motorem o výkonu 120 kW (163 k) jsou k dispozici buď s pohonem pouze předních kol, nebo s pohonem všech čtyř kol, a to jak s manuální, tak se šestistupňovou automatickou převodovkou. Silnější motor o výkonu 135 kW (184 k) může být propojený rovněž s manuální, nebo automatickou převodovkou, standardně se dodává pouze v kombinaci s pohonem všech čtyř kol.

Vyšší výkon má nyní i zážehový motor - čtyřválec o objemu 2,4 l nyní disponuje 125 kW (170 k), což je o 22 kW (30 k) více než doposud. Také tento agregát se dodává do modelů s pohonem předních, nebo všech čtyř kol a s manuální, nebo samočinnou převodovkou.  Modernizovaný zážehový motor je vybaven variabilním časováním sacích i výfukových ventilů, což optimalizuje průběh výkonu a točivého momentu a zároveň snižuje i spotřebu paliva a emise.

Přepracovaný podvozek s nově vyladěným odpružením propůjčuje modelu Opel Antara výbornou agilitu a zaručuje vysoký cestovní komfort.

Nová středová konzole s větším počtem odkládacích schránek dodává interiéru elegantní a sportovní vzhled, který dále umocňují i nové materiály a barvy.

Opel vylepšil i bezpečnostní a komfortní prvky modelu Antara. Do standardní výbavy patří např. elektrická parkovací brzda, asistenční systém pro rozjezdy do svahu HSA (Hill Start Assist) nebo indikátor optimálního momentu pro přeřazení, který přispívá k hospodárnému provozu.