name | autoweek.cz

Modernizovaný Peugeot 308

Modernizovaný Peugeot 308

07.02.2011 | Vladimír Rybecký | Nové modely

Peugeot 308 přichází s novými tvary, využívá nejnovější mikrohybridní technologii e-Hdi a optimalizuje spotřebu i emise CO2.

Nové linie modelu Peugeot 308 přebírají aktuální designérské prvky značky. Vzhled všech tří verzí karoserie (sedan, kupé-kabriolet i SW) směřuje k technologičtější eleganci, jejímž vyjádřením jsou přední světlomety s LED diodami a zadní světlomety s červenou světelnou lištou kolem. Dynamičtější vzhled vozu dodávají především nové xenonové světlomety s maskou v barvě titanu. Vrcholným vyjádřením dynamiky je exkluzivní verze hatchbacku GTi.

Cílem Peugeotu 308 je nejen potvrdit svoji pozici z hlediska jízdních vlastnosti, ale také stát se měřítkem v oblasti ekologické účinnosti. Nový Peugeot 308, stejně jako model 508, přichází s mikrohybridní technologií e-HDi a systémem STOP & START nejnovější generace. Tato technologie je spojena s motorem 1,6 HDi FAP 112 k Euro5. Tento motor, který patří k nejprodávanějším, bude nabízen v kombinaci s robotizovanou převodovkou a v premiéře také s přímo řazenou převodovkou.

Mikrohybridní systém je doplněn i optimalizací dalších faktorů ovlivňujících úroveň emisí CO2 - snížením hmotnosti vozu v průměru o 25 kg, použitím 16\" pneumatik s nízkým valivým odporem, optimalizací motorů poslední generace (VTi, THP, HDi Euro 5) a

v daném segmentu rekordně nízkou hodnotou součinitele aerodynamického odporu Cx=0,28 u verzí s nízkou spotřebou.

Byla optimalizována komplexní nabídka zahrnující čtyři zážehové motory od 72 do 147 kW (98 až 200 k) a čtyři vznětové motory od 68 do 120 kW (od 92 do 163 k), které jsou současně šetrné k životnímu prostředí. Z tohoto pohledu dosahuje vynikajících výsledků nejužívanější verze řady - hatchback 308 1,6 HDi FAP 92 k s přímo řazenou převodovkou emitující pouhých 110 g CO2/km.

Zážehové motory Euro5:

* 1.4 VTi 72 kW (98 k) s přímo řazenou pětirychlostní převodovkou

* 1.6 VTi 88 kW (120 k) s přímo řazenou pětirychlostní nebo samočinnou převodovkou

* 1.6 THP 115 kW (156 k) s přímo řazenou šestirychlostní nebo samočinnou převodovkou

* 1.6 l THP 147 kW (200 k) s přímo řazenou šestirychlostní převodovkou (jen ve verzi GTi)

Vznětové motory splňující normu Euro5:

* 1.6 HDi FAP 68 kW (92 k) s přímo řazenou pětirychlostní převodovkou

* 1.6 e-HDi FAP 82 kW (112 k) s přímo řazenou šestirychlostní nebo robotizovanou převodovkou,

* 2.0 HDi FAP 110 kW (150 k) s přímo řazenou šestirychlostní převodovkou,

* 2.0 HDi FAP 120 kW (163 k) se samočinnou nebo s přímo řazenou šestirychlostní převodovkou (pouze ve verzi 308 CC).

Rozměry i nabídka doplňkové výbavy Peugeotu 308 zůstávají nezměněné bez ohledu na verzi karoserie. Totéž platí pro bezpečnostní výbavu, zahrnující mj. až 8 airbagů u hatchbacku a SW resp. až 6 airbagů u CC (z toho 2 hlavové vpředu) a výsuvné bezpečnostní oblouky u verze CC.

Nový Peugeot 308 bude veřejnosti představen na ženevském autosalonu a do prodeje přijde v dubnu 2011. Jeho úkolem je pokračovat v úspěchu modelu 308, jehož se od uvedení na trh v září 2007 prodalo téměř 900 000 kusů.