name | autoweek.cz

Modernizovaný Seat Ibiza

Modernizovaný Seat Ibiza

13.01.2012 | Vladimír Rybecký | Nové modely

Tři roky poté, co Seat uvedl na trh třetí generaci řady Ibiza, oznámila španělská pobočka koncernu Volkswagen modernizaci svého malého modelu.

Modernizovaná verze Seatu Ibiza bude mít premiéru na ženevském autosalonu. Bude zahrnovat všechny typy karoserie, tj. třídveřový SC, pětidveřový hatchbacku i kombi ST. Pokud jde o exteriér, Ibiza získává novou tvář inspirovanou nedávno představenými koncepty Seat IBE Coupe, IBX, a IBL. Kromě větší masky chladiče lichoběžníkového tvaru a s voštinovou strukturou má Ibiza přepracovaný přední nárazník a hranatější světlomety s  bi-xenonovými světly (na přání) a denním osvětlením LED. Vzadu jsou nové koncové světlomety a nově stylizovaný nárazník.
Fotografie interiéru nebyly zatím uveřejněny, ale zpráva Seatu pro Ibizu modelový rok 2012 slibuje kvalitnější materiály, nový design řídícího systému klimatizace Climatronic a volantu.
V nabídce budou nové barvy a Seat rovněž na přání zavádí navigační systém, palubní počítač, audio soustavu a hands-free zařízení. Přenosný multimediální systém Seat s dotykovým displejem spojuje funkce navigačního systému, palubního počítače, audiosystému a systému handsfree. Ač je plně integrován do palubního elektronického systému vozu, je vyjímatelný a využitelný i mimo automobil.
Základní objem zavazadlového prostoru je 284 l resp. 292 l, u kombi 430/1164 l.
Na výběr bude několik motorů včetně zážehových 1,2 l s výkonem 44 kW (60 k) a přeplňovaných turbodmychadlem 1,2 l TSI o výkonu 77 kW (105 k) a 1,4 l TSI o výkonu 110 kW (150 k) pro sportovní verzi FR, a to nově i v kombinaci s karoserií kombi. Dále budou v nabídce vznětové motory 1,2 l TDI o výkonu 55 kW (75 k) a 2,0 l TDI o výkonu 105 kW (143 k). Nabídka převodovek zahrnuje pětirychlostní a šestirychlostní převodovky s přímým řazením a sedmirychlostní samočinná dvouspojková převodovka DSG.
Ibiza 1.2 TDI E-Ecomotive vybavená systémem Start/Stop má spotřebu jen 3,4 l/100 km, což odpovídá emisím CO2 89 g/km. Ibiza 1.6 LPG má motor 1,6 l ve verzi Bi-Fuel o výkonu 59 kW (80 k). Jeho palivová soustava byla upravena pro využívání nejen benzinu, ale i zkapalněného propan-butan (LPG). Ve druhé polovině roku 2012 bude mít premiéru také modernizovaná edice Cupra.
Nová Ibiza má stabilizační systém ESP v kombinaci s elektronickou uzávěrkou diferenciálu XDS (od 74 kW/100 k).