name | autoweek.cz

Modernizovaný Volkswagen Caddy

Modernizovaný Volkswagen Caddy

26.09.2010 | Vladimír Rybecký | Nové modely

Nový Volkswagen Caddy přichází s novými motory TDI a TSI se sníženou spotřebou, změněným designem přídě, přepracovaným interiérem a lepší výbavou.

Volkswagen Užitkové vozy uvádí novou generaci kompaktního městského dodávkového MPV s posuvnými bočními dveřmi Caddy v době, kdy prodej užitkových aut v Evropě opět roste (letos o 5,5 %), ale na českém trhu  klesá (proti roku 2009 o 3,3 %). Volkswagen si na českém trhu sice udržuje vedoucí postavení, nicméně ani jemu se nevyhnul pokles prodeje.

Nový Caddy přichází s nově navrženou přední partií takřka identickou s modelem Touran. Maska chladiče s nově ztvárněným logem VW tvoří stylisticky jednotný celek se spodní částí nárazníku jako u T5 a pick-upu Amarok.

Pro rozvážkovou dopravu ve městech je Caddy opět k dispozici ve skříňové dvoumístné verzi bez bočních oken vzadu a ve verzi Kombi, která je pětimístná a zadní část karoserie má prosklenou.

Nová generace se opět nabízí ve dvou délkách se standardním rozvorem 2681 m nebo prodlouženým 3006 m ve verzi Maxi. U obou variant může být poprvé kompletně vyjmuta i druhá řada sedadel. V pětimístné verzi tak vznikne nákladový prostor o objemu až 3,2 m3, u Caddy Maxi 4,2 m3. Caddy Maxi se sadou Flex Seat Paket umožňuje prodloužit délku nákladového prostoru na více než 3 m a objem nákladového prostoru se zvětší až na 4,7 m3. Osobní verze Caddy mají zavazadlový prostor až 3030 l (Caddy Maxi 3880 l) se zcela rovnou ložnou plochou o délce 1781 resp. 2250 mm (Caddy Maxi). Ve verzích Kombi a MPV jsou obě verze sériově vybaveny třemi sedadly ve druhé řadě. Při kompletně složené druhé řadě vznikne zavazadlový prostor až 2850 l a u Caddy Maxi 3700 l. Bezpečné zajištění přepravovaných předmětů usnadňují stabilní oka přišroubovaná k podlaze zavazadlového prostoru.

Přeplňované vznětové motory TDI se čtyřventilovým rozvodem jsou dodávány ve výkonových úrovních 55 kW (75 k), 75 kW (102 k), 81 kW (110 k) a 103 kW (140 k). Všechny jsou vybaveny přímým vstřikováním Common Rail. Motor o výkonu 75 kW lze na objednat i se sedmirychlostní dvouspojkovou automatizovanou převodovkou DSG a pro výkonnější verzi 103 kW je k dispozici šestirychlostní dvouspojková převodovka DSG. Motor o výkonu 81 kW/110 k se dodává výhradně ve variantě 4Motion.

Nejhospodárnějším modelem nové řady je Caddy 1,6 TDI BlueMotion Technology (75 kW) se spotřebou 4,9 l nafty na 100 km (skříňové provedení), což odpovídá snížení spotřeby paliva o 0,6 l/100 km oproti předchůdci. Z toho vyplývá dojezd 1176 km na jedno natankování plné nádrže. Také verze o výkonu 55 kW je k dispozici ve variantě BlueMotion Technology. Sada BlueMotion Technology nabízí systém Start-Stop a rekuperací kinetické energie během brzdění.

Nové zážehové motory TSI s turbodmychadlem a přímým vstřikováním benzinu jsou čtyřválce 1,2 l o výkonu 63 kW (86 k) nebo 77 kW (105 k). Výkonnější verze 77 kW má spotřebu 6,6 l na 100 km u skříňového provedení.

K dispozici je opět varianta 2,0 EcoFuel s motorem o výkonu 80 kW (109 k) pracujícím na stlačený zemní plyn (CNG). Ta má na plyn dojezd 455 km a poté se automaticky přepne na benzinu z nádrže o objemu 13 l.

Caddy se jako jediný vůz v segmentu nabízí také s pohonem všech kol (4Motion ) v kombinaci s oběma délkami karoserie. Točivý moment je u něho rozdělován prostřednictvím elektronicky řízené spojky Haldex.

V programu i nadále zůstává campingová verze Tramper.

Nový Caddy je jako první vozidlo ve své kategorii sériově vybaveno systémem ESP ve všech verzích. K dispozici je i asistent pro rozjezd do kopce.

Volkswagen Caddy se i nadále vyrábí v polské Poznani. Na českém trhu se v nové podobě bude prodávat od 299 000 Kč bez DPH. Volkswagen nabízí v modelu Caddy špičkové parametry, vysokou technickou úroveň, velkou užitnou hodnotu a léty prověřenou spolehlivost. Proto se na našem trhu nechce podílet na cenové válce. Udržováním férových cen tak Volkswagen rovněž udržuje solidní zůstatkovou hodnotu svých vozů pro opětovný prodej.