name | autoweek.cz

Nejvýkonnější Astra všech dob

Nejvýkonnější Astra všech dob

07.11.2011 | Vladimír Rybecký | Nové modely

V létě 2012 rozšíří nabídku kupé Opel Astra GTC vysoce výkonná verze OPC (Opel Performance Center) se speciálním podvozkem, atraktivním designem a sportovním interiérem.

Pohonnou jednotkou bude zážehový čtyřválec o  objemu 2,0 l s přímým vstřikováním paliva a přeplňovaný turbodmychadlem. Výkon dosahuje až 206 kW (280 k) a točivý moment 400 N.m. Převodovka je šestirychostní přímo řazená.

Podvozek verze OPC byl vyladěný při testech na tzv. Severní smyčce okruhu Nürburgring pod dohledem bývalého závodníka Joachima Winkelhocka. Základem modifikovaného podvozku je přední náprava modelu Astra GTC označovaná jako High Performance Strut (HiPerStrut). Na přední nápravě má standardně namontovaný samosvorný diferenciál, který výrazně zvyšuje stabilitu a zlepšuje ovladatelnost především při akceleraci ze zatáček, a to i na mokru. Adaptivní podvozek FlexRide řidiči umožňuje tlačítkem předvolit charakteristiky tlumičů pérování, účinek posilovače řízení a reakci elektronického pedálu plynu režimy Sport a OPC. Výkonná brzdová soustava Brembo.

Modifikovaná karoserie modelu Astra OPC  má speciálně tvarované nárazníky, aerodynamické nástavce prahů karoserie, velký střešní spoiler a dvojici koncovek výfuku lichoběžníkového tvaru. V interiéru jsou speciální sportovní sedadla, volant s dole zploštěným věncem a modifikované přístroje.

Astra OPC dosahuje maximální rychlosti až 250 km/h, což je nejvyšší hodnota v celé dosavadní historii modelů Opel Astra.

 

Divize Opel Performance Center (OPC) je od roku 1999 zodpovědná za sportovní aktivity značky Opel. Aktuální nabídka OPC verzí zahrnuje modely Corsa OPC s motory o výkonu 141 kW (192 k), resp. 154 kW (210 k) ve verzi Nürburgring a Insignia OPC s karoseriemi sedan, liftback i kombi Sports Tourer a historicky nejvýkonnějším sériovým motorem Opel V6 2,8 Turbo s 239 kW (325 k).