name | autoweek.cz

Nové BMW X1 xDrive28i

Nové BMW X1 xDrive28i

27.01.2011 | Vladimír Rybecký | Nové modely

Představuje se nové generace zážehového motoru BMW 2,0 l s přeplňováním BMW TwinPower Turbo. BMW X1 xDrive28i je prvním modelem, který bude od jara touto jednotkou s výjimečnou kombinací výkonnosti a úspornosti vybaven.

První zážehový čtyřválec vybavený přeplňováním BMW TwinPower Turbo se vyznačuje vysokou účinností. Turbodmychadlo twin-scroll přivádí výfukové plyny k turbínovému kolu odděleně ve dvou kanálech. Toto řešení významně snižuje zpětné tlaky ve výfukovém systému, vznikající především v nízkých otáčkách. Tím lze energii obsaženou ve výfukových plynech účinněji přeměňovat na rotaci turbíny bez obvyklé prodlevy. Výsledkem jsou mimořádně rychlé reakce motoru na pohyby pedálu plynu.

Při zdvihovém objemu 1997 cm3 má největší výkonem 180 kW (245 k) při 5000/min a točivý moment 350 N.m od 1250/min. Nový motor používá technologie ověřené v šestiválcích BMW. Jedná se o hliníkový blok motoru, přeplňování pomocí dvoukomorového turbodmychadla, vysokotlaké přímé vstřikování High Precision Injection se solenoidovými vstřikovači, variabilní časování ventilů double-VANOS a zdokonalený a patentovaný plně variabilní zdvih ventilů Valvetronic.

Nový motor je dalším krokem v přístupu BMW EfficientDynamics a kromě zvýšeného točivého momentu přináší příkladně nízkou spotřebu paliva a produkci emisí. Standardně se kombinuje se šestirychlostní přímo řazenou převodovkou a funkcí Auto Start-Stop. Na přání je k dispozici osmirychlostní samočinná převodovka. Vůz je vybaven pohonem všech kol BMW xDrive s optimalizovanou činností, na přání je nabízen systém Performance Control.

Kombinovaná spotřeba BMW X1 xDrive28i činí 7,9 l/100 km, což představuje zlepšení proti předchůdci o 1,5 l/100 km. Nejvyšší rychlost činí 240 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h je za 6,1 s resp. 6,5 s se samočinnou převodovkou.