name | autoweek.cz

Nové Subaru Legacy a Outback na autosalonu ve Frankfurtu

Nové Subaru Legacy a Outback na autosalonu ve Frankfurtu

12.08.2009 | Antonín Matějka | Nové modely

Nové modely Legacy a Outback páté generace nabízí především výtečné jízdní a ekologické parametry a integruje pravé hodnoty značky do vývoje a inovativních technologií, mezi které patří například nová CVT převodovka Lineartronic, vyvinutá jako další generace automatických převodovek Subaru, nebo nové uložení motoru na pomocném rámu.

 

 

Motor SUBARU BOXER DIESEL, představený v loňském roce jako světově vůbec první dieselový motor boxer v sériové produkci pro osobní vozy s pohonem všech kol, bude na evropských trzích v obou modelech samozřejmostí. A vyjma benzinových turbomotorů, všechny motorizace s předstihem splňují přísné emisní normy EURO 5. Nové modely se začnou v Evropě prodávats přicházejícím podzimem (v ČR se prodej plánuje od přelomu října a listopadu).

 

Subaru Legacy

 

Modelová řada Legacy se již 20 let od zrození prvního vozu Legacy v roce 1989 postupně vyvíjí v duchu filozofie sportovních jízdních vlastností a kvalitního cestování, která znamená neustálý rozvoj a zlepšování ruku v ruce se stále zodpovědnějším přístupem k životnímu prostředí. Legacy páté generace doznalo mnoha vylepšení. Staví samozřejmě na dvou základních technologiích - Symmetrical All-Wheel-Drive (AWD) systém pohonu a horizontálně uložený motor s protiběžnými písty (Boxer). V nové karoserii Legacy s komfortním a velkým interiérem najdeme dále novou bezestupňovou převodovku Subaru CVT, označovanou jako LineartronicTM, a také nový příčný nosník motoru, vše vyvíjeno s velkým ohledem na životní prostředí. Místo aby byla pohonná jednotka připevněná přímo k šasi, je ve čtyřech bodech uchycena k tomuto nosníku. Toto řešení snižuje přenášené vibrace a hluk, ze stejného důvodu jsou také silentbloky vyplněné kapalinou. Navíc nové rozložení umožnilo u benzinové verze přesunout turbodmychadlo pod motor.
K dispozici budou obě provedení karosářských variant, jak sedan tak i kombi s benzinovými atmosférickými motorizacemi 2.0 l, 2.5 l a dieselovým turbo agregátem 2.0 l (na některých trzích včetně ČR bude limitovaně k dispozici i přeplňovaný motor 2.5 l).
Karoserie sedanu je proti předchůdci o 30 mm delší, o 50 mm širší a o 80 mm vyšší. Vnější rozměry nové generace tak jsou 4730 x 1780 x 1505 mm. Rozvor se přitom prodloužil o 80 mm, což jde hlavně ve prospěch cestujících na zadních sedadlech, a převisy se dohromady zkrátily o 45 mm. Kombi je proti sedanu o 65 mm delší (4775 mm) a o 30 mm vyšší (1535 mm), šířka i rozvor zůstávají stejné. Modely 2.5 s CVT převodovkou Lineartronic vykazují oproti předchozím AT modelům ekonomičtější spotřebu o 5,9 % u sedanu, resp. o 6,9 % u kombi.

 

Subaru Outback

 

Od svého debutu v roce 1995 (v Evropě od roku 1996) je průkopník konceptu „Crossover\" vysoce hodnocen pro svoji unikátní kombinaci osobního vozu se skvělým ovládáním a jízdním komfortem s versatilitou SUV, vše postavené na kvalitních základech technologie Symmetrical AWD. Stejně jako Legacy i čtvrtá generace outbacku byla v designu přestylizována, tak aby vynikl exteriér vozu ještě více. Nová výbava posunuje úroveň komfortu, přesto však zachovává charakteristiky crossoveru, jako je například velká světlá výška vozu. Outback má o 5 mm zkrácený rozvor, kvůli terénním úpravám a integrovaným střešním ližinám přidává dalších 70 mm na výšku a je o 40 mm širší. V nabídce bude 2.0 l benzin, 2.0 l diesel a vrcholovým modelem a vlajkovou lodí bude nová motorizace s šestiválcem o objemu 3.6 l.