name | autoweek.cz

Nový Mercedes-Benz třídy B (aktualizováno)

28.07.2011 | Antonín Matějka | Nové modely

Světovou premiéru bude mít nová třída B na autosalonu ve Frankfurtu a již v listopadu letošního roku bude zahájen její prodej.

Nová generace kompaktních modelů třídy B přináší nebývale mnoho konstrukčních a stylistických změn, které jsou zaměřeny na dosažení ještě většího cestovního komfortu, dynamiky, bezpečnosti a hospodárnosti provozu: Nové „béčko“ se může v porovnání se svým předchůdcem pochlubit především akraktivnějším, aerodynamicky propracovaným designem s naprosto vynikající hodnotou součinitele  čelního odporu vzduchu cx=0,26 (s volitelmých technologickým paketem ECO je cx=0,24!).  Nová koncepce modelů  třídy B je vychází mimo jiné  z jejich zmenšené výšky  takřka o 50  milimetrů. Také výška sedadel vzhledem k vozovce se snížila (-86 mm),  přesto  vzdálenost od stropu 1 013 mm na předních sedadlech (bez posuvné střechy) zařazuje třídu B k nejprostornějším ve svém segmentu. Za přípaletk  může být třída B doplněna o EASY-VARIO-PLUS –System.  Ten umožňuje  jednoduchou manipulací upravit vnitřní prostor vozu  tak, aby se do něho daly naložit rozměrnější , méně skladné předměty, navíc  lze u něho posouvat zadní sedadla v rozmezí 140 mm a sklopit  opěradlo sedadla spolujezdce na jeho sedák. Nová čtyřprvková zadní náprava, elektromechanické řízení  a oprimalizovaný stabilizační systém ESP jsou zárukou mimořádně dobrých jízdních vlastností. K ještě vyšší agilitě stuttgartské novinky  napomáhá sportovní podvozek, který je součástí volitelné výbavy. Další snížení těžiště o 20 mm, využití sportovních tlumičů s tlumicím účinkem v závislosti na amplitudě pohybu a přímé řízení dále zvýrazňují sportovní charakter vozu. S novým zážehovým čtyřválcem startuje kompletně nová řada motorů. Hoření paliva je založeno na  přímém vstřiku benzinu třetí generace, zavedeném v loňském roce u V6 a V8-motorů BlueDIRECT. Nové čtyřválce jsou konstruovány v provedení, které dovoluje jejich uložení jak napříč tak napodél. V nové třídě B jsou k dispozici zatím s objemem 1,6 litru v modelu B 180 o výkonu 90 kW (122 k) a v modelu B 200 s výkonem 115 kW (156 k). Jejich maximální točivý moment 200 resp.250 Nm je k dispozici již od 1 250 1/min. Nový vznětový čtyřválec s třetí generací přímého vysokotlakého vstřikování common-rail vychází z konstrukce motoru,  kterou využívají ostatní modely značky ( od třídy C až po třídu S).  Motoráři zredukovali  pracovní objem tohoto agregátu na 1,8 litru a v řadě detailů ho pozměnili. Poprvé se tak u značky Mercedes-Benz objevil naftový motor uložený ve voze napříč. V modelu B 180 CDI má tento motor výkon 80 kW (109 k), v modelu B 200 je jeho výkon 100 kW (136 k). U slabší varianty dosahuje jeho maximální točivý moment 250 Nm od 1 400 1/min, u silnější varianty je jeho maximum 300 Nm od 1 600 1/min. Další premiérou u Mercedesu je nová dvouspojková převodovka 7G-DTC ve třídě B. Ta je extrémně kompaktní a díky sedmi převodovým stupňům značně variabilní v přizpůsobení se otáčkám motoru. S elektrickým olejovým čerpadlem je schopná využít funkci start-stop, její řazení je bez přerušení tažné síly a kombinuje komfort řadícího automatu s účinností manuální převodovky. Obdobně kompaktní je nová šestistupňová manuální převodovka konstruovaná jako tříhřídelová. K jejím nejdůležitějším vlastnostem patří komfort při řazení, nepatrné síly pro změny převodových stupňů,  redukované mechanické odpory a nízká hmotnost. Mezi vyspělé bezpečnostní prvky nových modelů B patří mimo jiné i  radarový asistenční systém COLLISION PREVENTION ASSIST, který varuje nesoustředěného řidiče opticky i akusticky před překážkami a připravuje brzdový asistent na intenzivní brzdění, které může zabránit nárazu.