name | autoweek.cz

Nový Mercedes-Benz třídy M

Nový Mercedes-Benz třídy M

18.07.2011 | Antonín Matějka | Nové modely

Stuttgartská automobilka zveřejnila první snímky a technické informace o nových modelech třídy M, které přinášejí do kategorie prémiových terénních vozů SUV nové konstrukční a bezpečností prvky.

Nová třída M se může pochlubit v přímé konfrontaci se svým předchůdcem o 25 % nižší spotřebou paliva napříč celou modelovou řadou, přičemž rekordmanem z hlediska hospodárnosti provozu je model ML 250 BlueTEC 4MATIC s kombinovanou spotřebou 6,0 l/100 km a dojezdem na jednu náplň palivové nádrže až 1500 kilometrů. Základním kamenem pro dosažení nízké spotřeby paliva jsou kromě snížení velikosti jízdních odporů (např. cx = 0,32 je nejlepší hodnotou v tomto segmentu) vznětové motory BlueTEC a zážehové motory BlueDIRECT. Jak čtyřválcový turbodiesel ML 250 BlueTEC známý z Třídy S, tak i přepracovaný třílitrový šestiválec ML 350 BlueTEC plní již dnes emisní normu Euro 6. Menší jednotka poskytuje nejvyšší výkon 150 kW (204 k) a maximum točivého momentu 500 N.m. To jsou stejné hodnoty jako u předchůdce ML 300 CDI BlueEFFICIENCY 4MATIC při spotřebě paliva, která je o 28 % nižší! O 24 % hospodárnější než dosavadní srovnatelný model je modernizovaný vznětový šestiválec, který je vyladěn na výrazně vyšší výkon 190 kW (258 k) a točivý moment 620 N.m. K nízké spotřebě přispívá sedmistupňová samočinná převodovka 7G-TRONIC PLUS s novým kapalinovým měničem, funkce ECO Start-Stop, menší tření v poháněcím ústrojí, elektrický posilovač řízení, pneumatiky se sníženým valivým odporem a celá řada dalších opatření. U nové třídy M byla v souladu s filozofií značky Mercedes-Benz uplatněna komplexní bezpečnostní koncepce Real Life Safety, která se orientuje na reálný průběh nehod. Stabilní kabina pro cestující tvoří společně s přední a zadní deformační zónou účinný základ ochranného systému posádky. O další vylepšení jízdní a kondiční bezpečnosti se v nové třídě M starají asistenční systémy známé především z modelů tříd S a E. Kromě ocelových pružin a selektivního tlumení jsou v nabídce novinky z vývoje podvozku a inovační systémy dynamiky, které zážitek z jízdy v novém prémiovém SUV ještě umocňují. Patří k nim kromě jiného vzduchové odpružení AIRMATIC s adaptivním tlumícím systémem ADS, aktivní stabilizace naklánění karoserie ACTIVE CURVE SYSTEM nebo ON&OFFROAD paket se šesti jízdními programy. Podvozek s ocelovým odpružením je poprvé vybaven selektivními tlumiči, které reagují v závislosti na jízdní situaci mění svoji charakteristiku. Ceny nových modelů třídy M na českém trhu budou oznámeny v průběhu několika dnů.