name | autoweek.cz

Nový Opel Combo

Nový Opel Combo

18.07.2011 | Vladimír Rybecký | Nové modely

Připravovaný kompaktní van Opel Combo nové generace se představí se v celé řadě verzí jako osobní automobil a skříňová dodávka. Bude technicky vyspělý, hospodárný a maximálně praktický. Základem nekonvenčně tvarovaného vozu je Fiat Dobló.

Po technické stránce nový Opel Combo vychází z Fiatu Dobló. Tzn. používá stejnou platformu SCSS jako Fiat Grande Punto a Opely Corsa a Meriva. Navenek se liší v podstatě jen jiným designem přídě, pod kapotou ale najdeme vlastní motory Opel Ecotec. Vyrábět se bude stejně jako Dobló v turecké automobilce Tofaş v Burse. Opel uvedl Combo na trh poprvé v roce 1985, současný model je na trhu od roku 2001. Nová generace přijde na trh začátkem února 2012. Stávající generace Opelu Combo vznikla na prakticky stejné platformě (původně se označovala jako GM) s řadou karosářských prvků převzatých z předchozí generace Opelu Corsa. Opel ji vyráběl ve vlastním závodě ve španělské Zaragoze.

Nový Opel Combo se bude nabízet i jako praktický osobní automobil s pěti nebo sedmi sedadly a poloprosklenou nebo celoprosklenou karoserií. Osobní verze má standardně dvojici bočních dveří a zadní dveře se vyklápějí směrem vzhůru.

Skříňová dodávka se nabízí se dvěma délkami rozvoru: 2755 mm, nebo 3105 mm. Celková délka činí 4,39 m resp. 4,74 m a zákazník může volit ze dvou výšek střechy: 1,85 m nebo 2,10 m. Nový Opel Combo má objem nákladového prostoru až 3800 l resp. 4600 l, nízkou nákladovou hranou 544 mm, šířký vstupní profil bočních posuvných dveří a užitečnou hmotnost až 1000 kg.

V zájmu snadného přístupu do nákladového prostoru může být skříňová dodávka vybavena jedněmi nebo dvěma bočními posuvnými dveřmi. Zadní dveře se vyklápějí směrem vzhůru, ale k dispozici jsou i asymetricky dělené dvoukřídlé dveře. Některé dodávkové verze se dodávají i se speciálním výklopným střešním dílem, který umožňuje přepravu dlouhých štíhlých předmětů.

Pro nový Opel Combo je připraveno šest motorů: čtyři vznětové a dva zážehové, vč. verze na stlačený zemní plyn (CNG). Čtyřválce 1,3 CDTI a 1,6 CDTI mají shodný výkon 66 kW (90 k). Další turbodiesel 1,6 CDTI je o výkonu 77 kW (105 k) a na vrcholu nabídky je turbodiesel 2.,0 CDTI o výkonu 99 kW (135 k). Zážehový motor o objemu 1,4 l má výkon 70 kW (95 k). Verze 1,4 l CNG na stlačený zemní plyn disponuje výkonem 88 kW (120 k).

Zážehový motor a turbodiesel 1,3 CDTI jsou vybaveny s pětirychlostní přímo řazenou převodovku, zatímco CNG motor a výkonnější turbodiesely šestirychlostní. Do modelu s motorem 1,6 CDTI/66 kW lze objednat též robotizovanou pětirychlostní převodovku Easytronic. S výjimkou verze CNG a modelu s převodovkou Opel Easytronic mohou být všechny motory na přání vybaveny systémem Start/Stop.

Základní verze má ve standardní výbavě airbag řidiče, protiblokovací systém brzd ABS, centrální zamykání, posilovač řízení, výškově a podélně nastavitelný volant, elektricky ovládaná okna, sedadlo řidiče nastavitelné ve čtyřech směrech a sadu na opravu pneumatik. Osobní verze jsou k dispozici ve třech stupních výbavy Essentia, Enjoy a Cosmo. Nabídka výbavy zahrnuje např. dálkové ovládání centrálního zamykání, elektrické ovládání zadních oken nebo boční airbagy vpředu.