name | autoweek.cz

Peugeot 508 pro náročnější klienty

Peugeot 508 pro náročnější klienty

17.02.2011 | Vladimír Rybecký | Nové modely

Model Peugeot 508 představuje další etapu produktové ofenzívy značky Peugeot a současně je nejdůležitější novinkou značky v tomto roce. V nabídce střídá nejen model 407, ale svým způsobem převezme roli i většího 607.

Peugeot 508 se oficiálně představil na autosalonu v Paříži počátkem podzimu 2010. Nyní oslavil i českou premiéru. První dodávky zákazníkům se předpokládají v březnu, nicméně objednávky už prodejci přijímají. V nabídce jsou dvě karosářské verze - sedan a kombi označené tradičně SW.

Peugeot 508 má za cíl především navázat na úspěch modelu 308 SW a posílit postavení značky ve fleetovém prodeji, což ale neznamená, že by se u něho nemyslelo i na soukromé kupující. Cílovou skupinou přitom budou klienti ve věku kolem 50 let s vyššími nároky, přistupující k řízení vozu zodpovědněji a současně vyžadující vyšší úroveň komfortu.

Peugeot 508 přichází se zcela novým designem, který lze stručně charakterizovat jako zjednodušení ve spojení s důrazem na estetiku. Používá nové stylistické prvky, které se postupně objeví i u dalších modelových řad.

Základem vozu, vyvíjeného jako Project W2, je platforma PSA PF3 jako u modelů 407 a 607. Oproti modelu 407 ale má prodloužený rozvor aby se získal větší prostor pro cestující na zadním sedadle.

Technickou zajímavostí jsou dva typy přední nápravy -  nová přední náprava typu McPherson a víceprvková se dvěma trojúhelníkovými rameny u verze GT s nejvýkonnějším motorem 2,2 l HDi FAP 204 k. Zadní náprava je vždy víceprvková. Řízení je hřebenové  s elektrokapalinovým posilovačem.

Vůz má vylepšenou aerodynamiku (cx = 0,26) a oproti modelu 407 je navzdory větším rozměrům a vyšší úrovni výbavy vylehčen - u srovnatelných verzí sedanu o 25 kg a u kombi o 45 kg.

Zavazadlový prostor nabízí úložný prostor o objemu 467 l u sedanu a 512 l u SW. Po sklopení opěradel (jednoduchým pohybem ruky) se vytvoří rovná podlaha a objem se zvýší na 1333 l resp. 1550 l.

Peugeot 508 je nabízen i s tzv. mikrohybridní technologií e-HDi se systémem Stop & Start nové generace s posílenou výkonností díky použití superkondenzátoru. Je kombinován s motorem 1,6 l HDi s robotizovanou šestirychlostní převodovkou 2-Tronic. V této podobě dosahuje vůz spotřeby v kombinovaném cyklu 4,4 l/100 km (tzn. emise CO2 jsou pouhých 115 g/km), ale během roku 2011 se díky nově montované elektronicky řízené klapky přívodů vzduchu dostane pod hranici 110 g CO2/km a tedy ke spotřebě 4,2 l/100 km.

Od roku 2012 nabídku rozšíří ještě hybridní verze 508 HYbrid4, kombinující turbodiesel HDi s elektromotorem a slibující, že bude nejhospodárnějším vozem ve svém segmentu s kombinovanou spotřebou 3,8 l/100 km a schopností jezdit i pouze na elektrický pohon. V této podobě s turbodieselem pohánějícím přední kola a elektromotorem zadní bude dosahovat největšího kombinovaného výkonu 147 kW (200 k) a bude moci využívat pohon 4x4 By-wire.

Pro Peugeot 508 jsou připraveny technické novinky jako např. barevný Head-up display s údaji ze satelitní navigace, čtyřzónová klimatizace, adaptivní dálkové světlomety, hands-free přístup a startování, automatická elektrická parkovací brzda, sedadlo řidiče s elektricky ovládanou masážní funkcí v bederní oblasti atd. U SW je k dispozici prosklená panoramatická střecha s prosklenou plochou 1,62 m2.

Autorádio WIP Sound s bi-tunerem a CD MP3 přehrávačem je vždy vybaveno zásuvkou Jack a USB vstupem v loketní opěrce (USB je kompatibilní s přístroji iPod, iPhone, USB klíčem...). Dále je na přání k dispozici i funkce Bluetooth (doplněk WIP Bluetooth), která umožní nejen hands-free telefonování, ale také poslech hudby ve streaming audio. V nabídce je i nová generace navigačního systému WIP Nav Plus s velkou obrazovkou 7\'\' 16/9, CD MP3 přehrávačem, rádiem s  RDS-TMC, Bluetooth připojením hands-free sady a streaming audio (poslech hudby ze smartphone přes reproduktory), konektory AUX a USB pro připojení digitálních audio přehrávačů (iPod, iPhone, klíč USB) atd. Systém WIP Nav Plus je propojen s funkcí Peugeot Connect, která umožňuje přístup ke službám Peugeot Connect SOS a Peugeot Connect Assistance.

Pro evropské trhy se vyrábí ve francouzském závodě PSA v Rennes s výrobní kapacitou až 600 vozů za den - od října je ve výrobě sedan a v lednu se připojilo kombi SW. Později bude zahájena i výroba tohoto modelu v Číně.

Při nabídce tohoto modelu Peugeot v České republice nesází na nejnižší základní cenu, ale na minimální náklady na provoz s důrazem na to, že se jedná o výhodnou investici, a řadu nových služeb orientovaných zejména na fleetovou klientelu.