name | autoweek.cz

Připravuje se Peugeot 508 RXH

Připravuje se Peugeot 508 RXH

20.07.2011 | Vladimír Rybecký | Nové modely

Hybridní pohon všech kol se vznětovým motorem v originální podobě tzv. all road vozu představuje připravovaný Peugeot 508 RXH. Ukazuje směr, kterým se budou ubírat vozy Peugeot vyšší třídy. Představí se na autosalonu ve Frankfurtu.

Po vozech 508 sedan a SW, které byly na trh uvedeny na jaře roku 2011, je 508 RXH ukázkou dalšího posunu ve vývoji modelové řady Peugeot. Vychází z kombi verze 508 SW a svým vzhledem se řadí mezi exkluzivní vozy all road s jasnou orientací shodnou s veleúspěšným Audi A6 Allroad quattro. Podobně jako Audi používá Peugeot zvýšenou světlou výšku s delším zdvihem pérování a řadu ochranných prvků pro jízdu mimo silnici.

Uvedení modelu 508 RXH bude předcházet příchod prvního hybridního vozu značky Peugeotu 3008 HYbrid4. Ten bude uveden na evropský trh už za několik týdnů. Představením dalšího vozu s hybridním pohonem s turbodieselem Peugeot dokazuje, že hodlá technologii HYbrid4 zavádět i u dalších modelů.

Úroveň výbavy koresponduje s technickou vyspělostí vozu a řadí jej do kategorie vyšší třídy. Slibuje bohatou základní výbavu - mj. hands-free přístup do vozu a spouštění motoru (tzv. systém Open&Go), elektricky ovládaná přední sedadla, head-up displej, hliníková kola 18\'\', prosklená panoramatická střecha, vrstvená skla bočních oken s akustickou úpravou, audio systém s navigací WIP Nav Plus atd. Zajímavostí jsou LED světlomety s podobo tří drápů, které se horizontálně táhnou od otvoru sání motoru, což vytváří osobitý vzhled vozu.

Peugeot 508 RXH používá pohon 2,0 HDi FAP HYbrid4, první hybridní pohon se vznětovým motorem na světě. Přes technickou shodu je systém pohonu 508 RXH výkonnější než u 3008 HYbrid4, který vystačí se 120 kW z turbodieselu doplněnými 27 kW elektromotoru. S výkonem turbodieselu 147 kW (200 k, výkon elektromotoru zatím nebyl uveden), pohonem všech kol a největším točivým momentem 450 N.m předurčuje Peugeot 508 RXH k jízdě v různých jízdních podmínkách. Plně elektrický pohon je ideální pro jízdu v městském provozu a snižuje kombinovanou spotřebu paliva na méně než 4,2 l/100 km s emisemi pod 109 g/km CO2.

Peugeot 508 RXH bude ve světové premiéře představen na mezinárodním autosalonu ve Frankfurtu v září 2011 a jeho uvedení na trh je plánováno na jaro 2012. Zatím není jasné, zda se verze 508 RXH bude nabízet i s jinou pohonnou jednotkou než je tento hybridní systém.