name | autoweek.cz

Renault - tři užitkové najednou

Renault - tři užitkové najednou

30.04.2010 | Vladimír Rybecký | Nové modely

Renault přichází na trh hned se třemi novinkami v nabídce užitkových vozidel. Renault Kangoo Express rozšiřuje nabídku, Renault Trafic prošel modernizací a Renault Master je novou generací.

Renault byl v roce 2009 s podílem 14,8 % už 12 rok jedničkou evropského trhu s užitkovými auty (následují Citroen s 11,8 % a Fiat s 11,6 % podílu na trhu). Prodej užitkových vozů představuje 30 % obratu společnosti Renault.

Jednotlivé modely značky jsou bestsellery - Kangoo Express se od svého představení v roce 1997 chlubí prodejem 1,6 milionu kusů, držitel titulu Van of the Year 2002 Trafic už dosáhl 1,1 milionu prodaných aut a velký Master od zahájení prodeje v roce 1997 překonal hranici milionu prodaných kusů (pokud se připočte předchozí generace, tak už to je 1,7 milionu). Všechny užitkové modely Renaultu se vyvíjejí a vyrábějí ve Francii ve Villiers St. Frederic resp. v Mauberge a Batilly.

Předností Renaultu na českém trhu s užitkovými vozy je nejrozsáhlejší síť prodejců a servisů, což je pro provozovatele vozidel velmi důležité. Nyní se tato síť vylepšuje tím, že u 11 špičkových prodejců bude nabízena kompletní škála užitkových modelů značky v rámci nově budovaných Business Center.

Renault Kangoo Express Maxi

K osobní pětimístné verzi Kangoo a užitkové variantě Kangoo Express s rozsahem objemu úložného prostoru 3-3,5 m3 v červnu přijde na trh i užitková verze Express Maxi s rozvorem prodlouženým o 39 mm na 3087 mm (celková délka tím vzrostla o 390 mm na 4604 mm) a rozsahem objemu úložného prostoru 4 až 4,6 m3 s využitelnou délkou až 2,9 m. Užitečná hmotnost této verze je až 800 kg. K dispozici budou dvě verze motoru 1,5 dCi s výkony 62,5 a 77 kW.

S nabídkou zkrácené varianty Kangoo Compact se v České republice nepočítá (v prodeji je jen její osobní varianta Kangoo Be Bop).

Renault Trafic

Úspěšný model prošel modernizací. Ta se nedotkla vnějšího vzhledu vozu, ale změnil se interiér. Nová přístrojová deska reaguje na rozšíření nabídky elektronických doplňků. Trafic jako první užitkový vůz na trhu nabízí integrovanou navigaci Carminat TomTom za cenu přenosných systémů. K tomu se přidalo zvýšení počtu odkládacích prostor.

Na výběr budou dvě verze motoru 2,0 dCi s 66 a 85 kW a motor 2,5 dCi/110 kW, které se kombinují se šestirychlostní přímo řazenou nebo robotizovanou převodovkou.

Trafic je v prodeji i v osobních verzích Passenger, Black Edition a Generation.

Renault Master

Po 13 letech přichází zcela nová generace. Kromě nového designu a techniky nabízí i větší množství variant (v České republice jich je na výběr více než 100, ale na domácím francouzském trhu tento počet dosahuje 350). Volit lze ze čtyř různých délek a tří výšek.

Zásadní novinkou je vedle základní podoby s pohonem předních kol varianta s pohonem zadních kol. Ta může mít i zdvojené zadní pérování pro přepravu těžších nákladů ve verzi s celkovou hmotností 4,5 t.

Pohodlí v kabině se zvýšilo na úroveň dosud obvyklou jen u velkých kamionů. Součastně s tím se zvětšilo množství, objem a zejména praktičnost odkládacích prostor. K tomu se přidává řada dalších doplňků, umožňujících proměnit interiér v mobilní kancelář pomocí vysouvacího držáku na doklady či vytvořením pracovního otočného stolku sklopením středního sedadla.

Také pro Master se nabízí navigace Carminat TomTom. Vůz se standardně dodává s airbagem (objednat ale lze i čtyři), elektricky ovládanými okny a klimatizací.

Pro rozšíření užitných vlastností je připravena řada doplňků, např. střešní hliníková galerie, výdřeva chránící stěny nákladového prostoru, kamera pro sledování dění za vozem s displejem ve sluneční cloně či různá tažná zařízení.

Motor je zcela nový 2,3 dCi, nově vybavený pohonem rozvodu řetězem. Nabízí se s výkony 74, 92 a 110 kW a kombinovanou spotřebou od 7,1 l/100 km.

Pro provozovatele je důležité všestranné snížení provozních nákladů, a to až o 40 %. To začíná od snížení spotřeby přes snazší údržbu až po prodloužení servisních intervalů, ale patří k tomu mj. i lepší ochrana karoserie pomocí robustního plastového nárazníku, schopného eliminovat střety do rychlosti 15 km/h.