name | autoweek.cz

Škoda Auto uvádí GreenLine II. generace

Škoda Auto uvádí GreenLine II. generace

05.05.2010 | Vladimír Rybecký | Nové modely

Škoda Auto představuje modely Fabia Combi GreenLine II a Roomster GreenLine II, které přinášejí nové technologie a díky nim i nižší spotřebu a emise. Významnými novinkami v nabídce značky jsou tříválec 1,2 TDI CR a systémy Start/Stop a rekuperace brzdné energie.

Škoda Auto krátce po zahájení výroby modernizovaných modelových řad Fabia a Roomster představuje i druhou generaci ekologické řady GreenLine: modely Fabia Combi GreenLine II a Roomster GreenLine II.

Modely GreenLine druhé generace přinášejí nejen upravený design, ale především technické změny, vedoucí k dalšímu snížení spotřeby a emisí škodlivin. Mezi nejvýznamnější novinky patří nový motor vybavený systémem vysokotlakého přímého vstřikování nafty Common Rail 1,2 TDI CR DPF/55 kW, systémem Start-Stop, rekuperací brzdné energie či doporučením zařazení rychlostního stupně na displeji Maxi DOT.

Tříválcový přeplňovaný vznětový motor 1,2 TDI CR DPF/55 kW nabízí spotřebu 3,4 l/100 km a emise CO2 jen 89 g/km u modelu Fabia Combi GreenLine II resp. 4,2 l/100 km a CO2 109 g/km u modelu Roomster GreenLine II.

Nižší však nejsou pouze emise CO2, ale také hodnoty ostatních vypouštěných škodlivin. Nový motor plní emisní limity normy EU 5, která je v kategorii naftových motorů přísnější především v oblasti oxidů dusíku a pevných částic.

Základní cena modelu Fabia Combi GreenLine II s motorem 1,2 TDI CR DPF/55 kW a pětirychlostní přímo řazenou převodovkou činí 366 900 Kč. Základní cena modelu Roomster GreenLine II se stejným motorem bude začínat na 390 900 Kč.

Výbava GreenLine zahrnuje mj. přední mlhové světlomety s funkcí denního svícení, ESP vč. ABS, tempomat, centrální zamykání s dálkovým ovládáním nebo systém Start/Stop. Jeho přínos se nejvíce projevuje při jízdě v hustém městském provozu. Systém se zapíná po spuštění motoru. Po zastavení, zařazení neutrálu a uvolnění spojkového pedálu se motor samočinně vypne. Jakmile řidič sešlápne spojku, motor se opět okamžitě samočinně spustí. Tímto způsobem lze ušetřit v kombinovaném režimu 0,2 až 0,4 l/100 km, v městském provozu pak dokonce 0,3 až 0,9 l paliva na 100 km.

Dalším prvkem moderní techniky, kterou jsou modely Fabia Combi GreenLine II a Roomster GreenLine II vybaveny, je rekuperace brzdné energie. Efektivní využití pohybové energie vozu k dobíjení akumulátoru tvoří jednoduchý systém, který pomáhá šetřit palivo průběžně, po malých dávkách. Použití systému rekuperace umožnilo dosáhnout snížení emisí CO2 o 2 až 4 g/km. Stejně jako systém Start-Stop je i systém rekuperace použit u sériově vyráběného vozu značky Škoda vůbec poprvé. Oba systémy se navzájem doplňují a spolu s dalšími opatřeními přispívají k maximálně ekologickému provozu nových modelů.

Mezi další opatření, zvyšující hospodárnost provozu, patří funkce doporučení zařazení rychlostního stupně, která pomáhá řidiči optimálně využít potenciál motoru, snížení a aerodynamické zakrytí podvozku a v neposlední řadě použití pneumatik s nízkým valivým odporem.

Modely Fabia Combi GreenLine II a Roomster GreenLine II lze objednávat od června 2010.