name | autoweek.cz

Subaru představilo nový kompaktní vůz Trezia

Subaru představilo nový kompaktní vůz Trezia

02.12.2010 | Antonín Matějka | Nové modely

Koncern Fuji Heavy Industries Ltd., výrobce automobilů Subaru, oznámil zahájení prodeje nového kompaktního vozu na japonském trhu.

Vzhledem k trendu „downsizingu“ stále více uživatelů cestovních vozů i v Japonsku hledá menší a kompaktnější alternativy. Subaru se rozhodlo doplnit svou současnou nabídku s vozidlem umístěným mezi segment mini-automobilů a C a D segment, který je pro Subaru zásadní. S celkovou délkou méně než 4 m, prostornou kabinou, velkorysým vnitřním prostorem a nízkými hodnotami emisí se nové Subaru nejen minimálně vyrovnává se silnou konkurencí ve třídě malých vozů, ale nezadá si ani s konkurenty z vyšších segmentů. Vozidlo, které je prezentováno jako ‘New Compact Smart Wagon’, představuje zcela novou nabídku v domácí modelové řadě Subaru a je vnímáno jako první krok do rychle rostoucího segmentu malých MPV. Mimo reakce na silnou poptávku na trhu odráží uvedení nového kompaktního modelu rovněž úspěch aliance Subaru s Toyota Motor Corporation, oznámené v dubnu 2008. Nový model Subaru je výsledkem úspěšného projektu, který realizují obě japonské společnosti společně, a ve kterém je Toyota používána jako základní model. Sourozence rozlišuje přepracovaná přední a zadní část vozu spolu s dalšími rysy pro Subaru vlastními. S názvem \'Trezia\' (pocházející ze slova \'Treasure = poklad\'), bude nový vůz k dispozici se dvěma zážehovými motory 2xOHC s atmosférickým sáním (1.5 a 1.3l), ve čtyřech stupních výbavy (i, L, S a Typ Euro), které mohou být kombinovány v osmi variantách. CVT převodovka je standardem u obou motorizací,  1.5l přichází i v kombinaci se sekvenční převodovkou s možností sedmirychlostního režimu voleného páčkami pod volantem. Model 1.5i typ Euro obsahuje vyšší specifikaci, s exkluzivní výbavou jako je speciální design litých kol, sportovnější odpružení, kožený volant a hlavice řadicí páky a další doplňky. Trezia se svojí univerzálností a vysokou konkurenceschopností je zaměřena na široké spektrum uživatelů, od aktivních seniorů k mladým rodinám, a roční prodejní cíle jsou 12 000 vozů.

FHI potvrdilo představení modelu i v Evropě, ačkoli přesné načasování zatím neoznámilo. Trezia nepřichází jako náhrada za Subaru Justy, oba modely reprezentují různé segmenty, jiné cílení na zákazníky a plní rozdílné požadavky trhu. Trezia bude představovat zcela novou nabídku v aktuální modelové řadě Subaru v Evropě.