name | autoweek.cz

Subaru uvádí na český trh nové Legacy a Outback

Subaru uvádí na český trh nové Legacy a Outback

11.10.2009 | Vladimír Rybecký | Nové modely

Nové generace modelů Legacy a Outback po představení v pražském sídle společnosti Subaru ČR přicházejí na český trh. Tyto dva modely jsou pro značku Subaru klíčové - na českém trhu představují 24 % prodeje (Legacy 10 % a z něho odvozený crossover Outback 14 %). Přicházejí s atraktivními cenami a technickými novinkami. Cenové zvýhodnění se dotkne i nejprodávanějšího modelu Forester.

Legacy i Outback v nové podobě samozřejmě vycházejí ze dvou základních technologií používaných automobilkou Subaru, tedy stálého pohonu všech kol Symmetrical All-Wheel-Drive (AWD) a podélně uložený motor s protiběžnými písty (Boxer).
Nové modely Legacy páté generace a Outback čtvrté generace mají pozměněné uložení motoru v novém pomocném kolébkovém rámu (namísto přímo v šasi jako dosud) a upravenou zadní nápravu po vzoru modelu Forester. Úpravy přispěly především k dalšímu snížení přenosu hluku a vibrací i ke zvýšení bezpečnosti v případě čelního střetu.
Mírným zvětšením vnějších rozměrů (rozvor náprav narostl u Legacy o 80 mm na 2750 mm, u Outbacku o 75 mm na 2745 mm) a úpravami interiéru podařilo zvětšit prostor pro cestující a současně usnadnit nastupování a vystupování zvětšním prostoru dveří. Narostl také objem zavazadlového prostoru na 486 l, což je u vozu se stálým pohonem 4x4 vynikající hodnota, plně srovnatelná s konkurencí s pohonem předních kol. Vnější rozměry nové generace sedanu jsou 4730 x 1780 x 1505 mm, kombi je o 65 mm delší (4775 mm) a o 30 mm vyšší (1535 mm).
Úplnou novinkou je převodovka s plynulou změnou převodového poměru CVT Lineartronic se šesti přednastavanými rychlostními stupni. Poprvé je zde použita podélně uložená převodovka s variátorem pracujícím s řetězem v kombinaci se stálým pohonem všech kol.
Pro Legacy jsou připraveny motory (samozřejmě všechny ploché s protiběžnými písty) 2,0i/110 kW, 2,5i/123 kW, který je k dispozici s převodovkou Lineartronic a turbodiesel 2,0D/110 kW, nově kombinovaný se šestirychlostní převodovkou. Pro špičkovou verzi 2,5GT je zde zcela nový zážehový motor přeplňovaný turbodmychadlem 2,5 l Turbo/195 kW.
Outback se bude dodávat s motory 2,0D/110 kW, 2,5i/123 kW a nově 3,6R/191 kW.
v základní výbavě vozu je šest airbagů, duální klimatizace, tempomat, ovládání rádia na volantu, stabilizační systém VDS či elektronická parkovací brzda. Přes všechna zlepšení a bohatší základní výbavu zůstaly ceny na srovnatelné úrovni jako dosud. Základní verze 2,0i Trend s karoserií sedan je za 680 000 Kč a kombi 715 000 Kč. Verze 2,0D Active sedan přijde na 820 000 Kč, kombi na 855 000 Kč. Outback 2,5i Active, stejně jako 2,0D Trend je za 840 000 Kč.
Model Forester má pro modelový rok 2010 pozměněné nasvícení přístrojů, samočinné sklápění zadních sedadel ze zavazadlového prostoru, upravenou charakteristiku tlumičů pérování a řadu novinek ve volitelné výbavě. Ceny se nicméně snížily o 5 až 7 %, takže základní verze 2,0X Trend je za 610 000 Kč a 2,0D Active přijde na 760 000 Kč.