name | autoweek.cz

Zahájení prodeje nových Mercedesů-Benz tříd B a ML

Zahájení prodeje nových Mercedesů-Benz tříd B a ML

03.11.2011 | Vladimír Rybecký | Nové modely

Na světové trhy, včetně toho českého, budou od 19. listopadu 2011 uvedeny nové Mercedesů-Benz tříd B a ML.

Od uvedeného data budou předávány první objednané vozy zákazníkům a vozidla budou vystavena v showroomech. Příjem objednávek od zákazníků ale už byl zahájen spolu se zveřejněním ceníků. V případě třídy B to byla druhá polovina září a v případě třídy ML dokonce už v červenci.

Přestože do uvedení na trh zbývá ještě polovina měsíce, čeští zákazníci už u autorizovaných prodejců objednali téměř 50 vozů třídy B a přes 100 vozů třídy ML. Vzhledem k tomu, že zákazníci ještě neměli možnost si vozidla vyzkoušet a viděli je jen ti, kteří navštívili autosalon IAA ve Frankfurtu, považuje vedení českého zastoupení Mercedesu-Benz začátek prodeje za velmi úspěšný.
Týká se to především třídy B, neboť v segmentu kompaktních vozů (nová třída B má délku 4359 mm při rozvoru 2699 mm) je osobní zkušenost s vozidlem pro zákazníky velmi důležitým bodem při rozhodování o koupi. Snahou dovozce bylo připravit co nejzajímavější podmínky. Proto se ceny nové generace navzdory bohatší standardní výbavě oproti původní podobě nezvýšily, spíše naopak. Cenová nabídka začíná na 558 000 Kč vč. DPH za verzi B180 Blue Efficiency. Cena hodinové sazby v autorizovaných servisech byla pro novou třídu B upravena tak, aby nikde nepřesáhla 900 Kč/h a u autorizovaných prodejců lze uzavřít i pojištění s výhodnými sazbami. Tak jako u všech modelů i pro třídu B platí servisní prohlídky na 6 let nebo 120 000 km zdarma.
Třída ML představuje dlouhodobě nejoblíbenější a obchodně nejúspěšnější modelovou řadu značky. Dokonce i mezi verzemi AMG patří třída M v České republice mezi nejoblíbenější. Nejvíce žádané jsou varianty se šestiválcovými turbodiesely. Očekává se ale velký zájem i o

novou variantu se vznětovým čtyřválcem ML 250 BlueTEC s cenou 1 378 800 Kč. Mezi prvními zákazníky nové třídy ML je ale úspěšný také akční model AMG Style s atraktivními doplňky pro vylepšení vzhledu.
Už minulé generace obou modelů byly pro značku Mercedes-Benz v ČR velmi úspěšné. Dohromady představovaly až 40 % celkového prodeje osobních vozů značky Mercedes-Benz.