name | autoweek.cz

Češi víc než dříve u ojetin sází na bezpečnost a nízký věk

Češi víc než dříve u ojetin sází na bezpečnost a nízký věk

31.12.2014 | Vladimír Rybecký | Tiskové zprávy

Nejprodávanější ojetiny u AAA Auto: nejvíce roste prodej vozů do dvou let stáří, aut s ESP je pětinásobek.

Za uplynulých 5 let mají nejstrmější nárůst ve výbavě prodaných ojetin bezpečnostní funkce jako airbagy, ABS nebo ESP. Vyplývá to z analýzy výbavy prodaných ojetých automobilů AAA Auto. Společnost v ní analyzovala celkově přes 169 000 jednotlivých prodejů. Nejvýrazněji se v analýze pohybují křivky věku prodaných aut a jejich bezpečnostní výbavy.

 

Z věkových kategorií se u českých zákazníků nejdynamičtěji rozvíjí segment aut do 2 let stáří. Meziročně narostl o celých 49 %, zatímco celkové prodeje ve stejném období narostly o 62 %.

 

„Ukazuje se zde jasný trend. Věk auta a jeho bezpečnostní výbava jsou totiž spojité nádoby. Čím mladší vozy zákazníci preferují, tím sofistikovanější je i jejich bezpečnostní výbava. Ta se u výrobců s vývojem nových technologií neustále postupně přesouvá z příplatkové do standardní výbavy. Novější auta již tedy zpravidla mají v ceně zahrnuto to, za co se u starších vozů v zájmu vyšší bezpečnosti ještě muselo platit navíc. Vozy v této kategorii se v AAA Auto nejčastěji prodávají pod značkou Mototechna, popřípadě Mototechna Premium,“ uvedla Karolína Topolová, generální ředitelka AAA Auto.

 

Z bezpečnostních parametrů prodaných ojetin nadále výrazně roste podíl prodaných vozů s více než dvěma airbagy. Poprvé za uplynulých 7 let však byl zaznamenán jasný pokles prodejů aut se dvěma nebo méně airbagy. Ty meziročně poklesly o 16 %. Systém ABS měly přibližně čtyři z pěti prodaných aut. Nejstrmější nárůst však lze pozorovat u systému elektronické stabilizace podvozku, ESP. Aut s tímto systémem se ve srovnání s rokem 2011 prodal téměř pětinásobek.