name | autoweek.cz

Nissan posiluje pozici akvizicí 34% podílu v Mitsubishi Motors

Nissan posiluje pozici akvizicí 34% podílu v Mitsubishi Motors

26.10.2016 | Vladimír Rybecký | Tiskové zprávy

Společnost Nissan Motor dokončila akvizici 34% akciového podílu ve společnosti Mitsubishi Motors (MMC) a stala se tak jejím největším akcionářem. Díky této akvizici se Aliance značek Nissan a Renault řadí mezi tři největší automobilové skupiny na světě.
Společnost MMC se tak stane členem celosvětové aliance značek Nissan a Renault. Připojením společnosti MMC bude aliance patřit mezi tři největší automobilové skupiny světa co se týče celosvětového objemu prodeje. Ten bude mít v hospodářském roce 2016 hodnotu 10 milionů prodaných vozů.
 
Prezident a výkonný ředitel společnosti Nissan Carlos Ghosn oznámil, že společnosti Nissan a MMC budou spolupracovat v oblastech nákupu, společného využívání závodů, společných platforem pro vozidla, sdílení technologií a také v oblasti posílení přítomnosti obou společností na rozvinutých i rozvojových trzích.
 
„Skupina společností Nissan, Mitsubishi Motors a Renault vstoupí mezi světové výrobce automobilů jako nový a silný hráč. Aliance bude patřit mezi tři největší automobilové skupiny světa. Bude těžit z úspor z nárůstu výroby, průlomových technologií a výrobní kapacity schopné vyjít vstříc poptávce v každém segmentu každého lokálního trhu na světě,“ uvedl Carlos Ghosn (na fotografii vlevo).
 
Ghosn odhadl, že partnerství se společností MMC může díky synergické spolupráci přinést společnosti Nissan v hospodářském roce 2017 výhody v hodnotě 24 miliard jenů a v roce 2018 a následujících letech dokonce 60 miliard jenů. Takový přínos zvýší i zisk na jednu akcii.
 
Nissan přišel s nabídkou partnerství poté, co o to v souvislosti s krizí ohledně úspornosti motorů požádal prezident a výkonný ředitel společnosti MMC Osamu Masuko (na fotografii vpravo). Obě společnosti už pět let spolupracují na projektu malých vozů kategorie kei cars, určených pro japonský trh.
 
„Jsme připraveni pomoci společnosti Mitsubishi Motors znovu získat důvěru zákazníků. V rámci tohoto rozšířeného partnerství, ve kterém budeme usilovat o využití synergie a potenciálu k růstu, půjde o naši prioritu,“ prohlásil Ghosn.
 
V souladu s uvedenou strategií také Nissan nominoval do představenstva společnosti MMC čtyři zástupce, mezi nimiž jako budoucí prezident figuruje i Ghosn. Dochází i k dalším personálním změnám ve vedení Nissan Motor a MMC.
 
Ghosn též oznámil řadu dalších změn, které vejdou v platnost počínaje 1. listopadem a které mají umožnit dále se zaměřit na dynamický vývoj společnosti Nissan a zároveň podporovat společnost MMC. Ghosn situaci okomentoval: „V době, kdy se odehrávají změny v automobilovém průmyslu doposud nevídané, nám tato strategie pomůže stavět na současných silných stránkách a schopnostech vedení. Dosáhneme tak vyšší konkurenceschopnosti, zákazníkům nabídneme lepší produkty a akcionářům zase zajímavější návratnost.“