name | autoweek.cz
Vozy skupiny PSA již ujely 60 000 km v režimu bez zásahu řidiče
30.09.2016 | Vladimír Rybecký | Tiskové zprávy
Od poloviny roku 2015, kdy bylo zahájeno testování, již ujely čtyři vozy Citroën C4 Picasso celkem 60 000 km v autonomním režimu „hands off“ (pod dohledem řidiče). Testování probíhalo na rychlostních komunikacích Evropy.
Hlavními cíli testovacích jízd je pracovat na různých aspektech bezpečnosti fungování systému a odhalit potenciálně nebezpečné situace spojené s infrastrukturou a účastníky silničního provozu. Jednotlivé situace umožnily zlepšit algoritmy řízení a inteligentních systémů ve voze a zaručit tak bezpečné chování autonomních vozů. Systém řízení bez zásahu řidiče díky tomu dosáhl vysoké úrovně spolehlivosti.
Skupina současně dál pracuje na bezpečnosti systémů s výzkumnými ústavy System-X a Vedecom. Spolupracuje rovněž se španělským střediskem CTAG (Centro Tecnológico de Automoción de Galicia - Technologické centrum automobilového průmyslu v Galicii) na prověřování interakcí mezi řidičem a automobilem.
Skupina PSA a její partneři testují celkem 10 vozů. Byly už podány další žádosti o povolení testů v běžném provozu, aby se testy rozšířily a zajistilo se, že auto bude správně reagovat ve všech možných situacích.
Skupina současně v příštích týdnech zahájí nové zkoušky s běžnými řidiči v režimu „eyes off“ (bez dohledu řidiče). Tyto testy, jejichž cílem bude zhodnotit bezpečnost v reálných podmínkách, budou samozřejmě probíhat pod dohledem zkušených inženýrů.
Skupina PSA začne nabízet funkce automatizovaného řízení (pod dohledem řidiče) od roku 2018 a od roku 2020 nabídne funkce autonomního řízení bez zásahu řidiče, které řidiči umožní přenechat veškeré řízení vozu (pozn. red.: ani jedno ale současná evropská legislativa nedovoluje).
Skupina současně dál pracuje na bezpečnosti systémů s výzkumnými ústavy System-X a Vedecom. Spolupracuje rovněž se španělským střediskem CTAG (Centro Tecnológico de Automoción de Galicia - Technologické centrum automobilového průmyslu v Galicii) na prověřování interakcí mezi řidičem a automobilem.
Skupina PSA a její partneři testují celkem 10 vozů. Byly už podány další žádosti o povolení testů v běžném provozu, aby se testy rozšířily a zajistilo se, že auto bude správně reagovat ve všech možných situacích.
Skupina současně v příštích týdnech zahájí nové zkoušky s běžnými řidiči v režimu „eyes off“ (bez dohledu řidiče). Tyto testy, jejichž cílem bude zhodnotit bezpečnost v reálných podmínkách, budou samozřejmě probíhat pod dohledem zkušených inženýrů.
Skupina PSA začne nabízet funkce automatizovaného řízení (pod dohledem řidiče) od roku 2018 a od roku 2020 nabídne funkce autonomního řízení bez zásahu řidiče, které řidiči umožní přenechat veškeré řízení vozu (pozn. red.: ani jedno ale současná evropská legislativa nedovoluje).
Další články
© 2024 autoweek.cz. Veškerá práva vyhrazena | O autoweek.cz