name | autoweek.cz

Ford Focus Electric vstoupí na americký trh

Ford Focus Electric vstoupí na americký trh

22.11.2010 | Antonín Matějka | Trendy

Společnost Ford Motor Company zveřejnila seznam amerických měst, v nichž nabídne zákazníkům Focus Electric, první elektromobil značky Ford s nulovými emisemi CO2.  

Vybrané aglomerace jsou: Atlanta, Austin, Houston, Boston, Chicago, Denver, Detroit, Los Angeles, San Francisco, San Diego, New York, Orlando, Phoenix, Tucson, Portland, Raleigh Durham, Richmond, Seattle, a Washington, D.C. „Toto je první krok v uvádění modelu Focus Electric,“ zdůraznil Mark Fields, President of the Americas, Ford Motor Company. „Jak bude postupovat výstavba infrastruktury pro elektrická vozidla v celé zemi a spolu s tím poroste poptávka po elektrickém Focusu, Ford bude průběžně zvažovat, ve kterých dalších městech tento vůz nabídnout.“ Aglomerace pro první fázi byly zvoleny na základě celé řady kritérií, od obliby hybridních automobilů v dané lokalitě přes podporu místních úřadů až po stadium elektrifikace. Minulý měsíc spustil americký Ford vzdělávací stránku o elektrických automobilech (http://www.fordvehicles.com/technology/electric/) s videi, články a grafy, které pomohou zákazníkům pochopit technické odlišnosti elektrických vozidel. Výroba modelu Focus Electric pro americký trh byla svěřena montážnímu závodu Michigan Assembly Plant v michiganském městě Wayne, kde bude tento vůz kompletován na stejné lince jako běžné Focusy se zážehovými motory. Díky využití existující platformy a výrobní linky bude Ford moci pružně přizpůsobovat výrobu elektrického Focusu aktuální poptávce. Focus Electric poskytne zákazníkům stejné potěšení z jízdy jako verze se spalovacím motorem. Zdrojem výkonu je v tomto případě elektromotor napájený akumulátorem o kapacitě 23 kWh. Akumulátor je v zájmu delší životnosti a výdrže vyhříván i chlazen kapalinou.

 

Spolupráce s místními úřady

V mnoha z oblastí vybraných do první vlny uvádění elektrického Focusu na americký trh spolupracuje Ford s místními úřady a institucemi. Společné programy se zaměřují zejména na vyhledávání a vzdělávání potenciálních zákazníků, stejně jako na sdílení informací a na zajištění dostatečné kapacity dobíjecí infrastruktury. „Abychom učinili z elektrických vozidel v očích zákazníků schůdnou variantu, je zapotřebí týmové práce napříč mnoha průmyslovými obory a veřejnými institucemi,“ řekl Mike Tinskey, Global Manager of Electric Vehicle Infrastructure, Ford Motor Company. V rámci programu elektrifikace Ford organizuje kampaň „Charging Into the Future: The Ford Electric Vehicle Tour“. Turné po čtrnácti městech představuje strategii Fordu pro elektrická vozidla a vysvětluje zákazníkům, co lze od elektromobilů očekávat a naopak jakou podporu vyžadují elektromobily od veřejnosti a od soukromého sektoru.

 

Elektrifikace hraje důležitou roli v produktové strategii značky Ford, která počítá s celkem pěti novými elektrickými automobily pro Evropu nebo Severní Ameriku. Spolu s modelem Focus Electric to bude také malý užitkový vůz Transit Connect Electric, dva hybridní modely s lithium-ion akumulátory nové generace a jeden „plug-in“ hybrid. S takto širokým portfoliem dokáže Ford nabídnout účinné řešení i velmi rozmanitých dopravních potřeb.