name | autoweek.cz

Nissan prodal 100 000 elektromobilů Leaf

Nissan prodal 100 000 elektromobilů Leaf

25.01.2014 | Vladimír Rybecký | Trendy

Po pouhých třech letech globálního prodeje tohoto modelu dodala společnost Nissan 100 000. vůz Nissan Leaf s nulovými emisemi.

Protože celosvětový prodej elektromobilu Nissan Leaf překročil 100 000 vozů, byl jubilejní vůz pokryt 100 000 mincemi - 50 000 dvoupencí a 50 000 dvoueurocentů. Mince byly vybrány jako symboly nízkých provozních nákladů Nissanu Leaf, které činí pouhých 0,02 libry na míli a méně než 0,02 eura na kilometr.

 „Dosáhnout tohoto prodejního milníku v takto krátkém časovém úseku je pro tak revoluční vůz významným úspěchem," podotkl Guillaume Cartier, senior viceprezident společnosti Nissan Europe.

„Nezapomínejme, že v roce 2010, kdy se Nissan Leaf dostal na trh, se infrastruktura dobíjecích stanic teprve začínala rozvíjet. To však neodradilo průkopníky, kteří výhody ryzího elektromobilu okamžitě ocenili. O tři roky později mnozí z nich už mají druhý Nissan Leaf. V mnoha městech dnes rostou sítě rychlodobíjecích stanic, díky čemuž prodej veleúspěšného modelu Leaf dále roste," dodal Cartier

Výroba mincemi pokrytého Nissanu Leaf zabrala tříčlennému týmu odborníků sedm dní. Polovina vozu je pokryta pencemi, na druhé se pak nacházejí eurocenty a slovo Leaf je zvýrazněno třemi vrstvami mincí. Mince se ale nestanou běžnou součástí výbavy: dohromady totiž zvyšují hmotnost vozu o 504 kg. Mincemi pokrytý Nissan Leaf vystavila firma Martins, dealer značky Nissan ve Winchesteru.

Stotisící vůz v nejluxusnější výbavě Tekna a v bílé barvě koupil zubař Brett Garner z britského Hampshiru, který je podle vlastních slov „technickým nadšencem". Model Leaf je jako stvořený pro jeho dojíždění, které obnáší denně jen 8 km. Doma mají navíc Garnerovi nainstalovanou dobíjecí stanici.

„Nissan Leaf je průkopníkem ve všech směrech a během uplynulých tří let výrazně přispěl ke změně názoru veřejnosti na elektromobily. K nejlepším „prodejcům" Nissanu Leaf totiž patří jeho nadmíru spokojení majitelé, kteří svůj vůz chválí, kdykoli mají příležitost. Věříme, že dalších 100 000 vozů zvládneme celosvětově prodat mnohem rychleji," podotkl Cartier.