ani u ojetého auta se nevyplatí šetřit za každou cenu | Aktuality | autoweek.cz

Ani u ojetého auta se nevyplatí šetřit za každou cenu

Ani u ojetého auta se nevyplatí šetřit za každou cenu

24.04.2017 | Rybecký Vladimír | Aktuality

Ač je to k nevíře, stále je mnoho zájemců o koupi ojetého auta, kteří se nechají nachytat na údajně skvělou nabídku vozu dovezeného z Německa. Přitom opravdu kvalitní ojeté auto s prověřenou historií se dá koupit například prostřednictvím programů importérů, jako je Das WeltAuto.
Podle cenového indexu AutoScout24 dosáhla v březnu 2017 průměrná cena ojetého auta nabízeného v Německu 19 192 eur (515 000 Kč). Z hlediska našeho trhu je nejzajímavější průměrná cena vozidel ve věku 10 až 20 let, která je 5033 eur (135 000 Kč), zatímco u aut ve stáří 5 až 10 let to je 12 303 eur (330 000 Kč). Z tohoto pohledu dovoz ojetin z Německa ekonomicky nedává smysl. Může se vyplatit jen v případě, že se takové auto hodně vymyká průměru - samozřejmě ne směrem k vyšší kvalitě.
 
K tomu přidejme oficiální statistiky německého autoklubu AvD (Automobilclubs von Deutschland) z loňského roku, které uvádějí, že nejméně třetina z ojetých aut nabízených v Německu má prokazatelně stočený tachometr. Podle této statistiky je pomocí manipulace s tachometrem cena ojetého auta navýšena v průměru o 3000 eur (80 000 Kč).
 
Manipulace s najetými kilometry je u moderních automobilů velmi snadná a ve většině případů ji nelze technicky odhalit, protože moderní přístroje (v rámci EU stále legálně dostupné) dokáží zasáhnout i do paměti řídicích jednotek vozidla.
 
„Víme již dlouho, že dovozem auta ze zahraničí se zákazník nevyhne stočenému vozidlu. Je tomu právě naopak - dovoz je dobrou příležitostí pro podvodníky jak změnit řadu údajů o vozidle a ještě více na jeho prodeji v ČR nebo SR vydělat,“ řekl Martin Pajer, ředitel společnosti Cebia.
 
Při dovozu ojetých aut z Německa se stále častěji objevuje i další trik. Auto původně pocházející odkudsi z Balkánu se krátce zaregistruje v Německu a poté putuje jako „prověřená německá ojetina“ k nám. Česká republika má přitom primát, protože Polsko, donedávna vnímané jako království pochybných ojetin, zavedlo vysoké clo (18,6 %) na dovoz aut s rokem výroby 2004 a starším.
 
Analýza společnosti Cebia ukázala, že třetina k nám dovážených ojetých vozidel ve skutečnosti pochází z jiné země, než uvádí prodejce v inzerci. Nadpoloviční většina z nich sice má deklarovaný původ v Německu, ale reálně pochází ze zemí jižní nebo jihovýchodní Evropy případně i ze států bývalého Sovětského svazu.
 
Původ a historie takřka každého ojetého auta se dá prověřit pomocí systému Autotracer a při prohlídce vozu pomohou specialisté Autotýmu. Poplatek za tyto služby je v porovnání s cenou ojetého vozu zanedbatelný. Další možností je dát přednost koupi v takovém autobazaru, který tyto služby rovnou zabezpečuje a poskytuje kupujícímu určité garance.
 
„Po letitých zkušenostech z prověřování tisíců ojetin doporučuji koupit si raději dražší a kvalitnější vozidlo s průkaznou historií, původem a od seriózního prodejce. Dovážené ojetiny jsou většinou vysloveně rizikové a koupě od soukromé osoby není zárukou dobrého obchodu. Řada bazaristů vystupuje na inzertních serverech jako soukromé osoby a nabízí stočené vozy. Navíc zákazník podstupuje právní rizika a následné uplatnění reklamace bývá problém,“ doporučuje Martin Pajer.
 
Nejvyšší míru jistoty lze získat při koupi v rámci programů prodeje ojetých automobilů oficiálních importérů. V tomto ohledu nabízí, a to nejen na českém trhu, špičkové služby program koncernu Volkswagen Das WeltAuto. Zde se proces koupě ojetého auta blíží koupi auta nového se srovnatelnými garancemi a dalšími službami včetně nabídky financování.
 
U vozidel nabízených v Das WeltAuto je vždy prověřen technický stav, servisní historie, možné právní vady a stav tachometru. K tomu prodejci využívají interní systémy koncernu Volkswagen. Také spolupracují se společností Cebia a téměř u každého vozu zákazník nalezne Cebia Report, kde je prověřen stav tachometru, stáří vozu a ověřeno, že vůz není předmětem financování.
 
Velkou předností programu Das WeltAuto je skutečnost, že nabízená auta jsou ve většině případů pod kontrolou prodejce už od jejich prodeje jako nového. Historie každého z těchto vozů je perfektně zmapovaná - mají doloženou servisní historii vč. kilometrového nájezdu i jasný původ. To vše prodejcům umožňuje nabízet pro tato vozidla záruky nad zákonný rámec. Jedná se o skutečnou záruku, která je poskytována zákazníkovi na jeden nebo na dva roky v různé úrovni krytí.
 
Záruka Das WeltAuto kryje základní tři komponenty: motor, rozvodovku a převodovku. Záruka Das WeltAuto Plus kryje celkem 12 komponent. Každý, kdo si koupí vůz do 5 let stáří a 150 000 km, dostane automaticky Záruku Das WeltAuto a je mu nabídnuta také Záruka Das WeltAuto Plus v minimální délce jednoho roku. Pokud si zákazník zvolí financování s Volkswagen Financial Services pro pořízení ojetého vozu do 7 let stáří, s výkonem do 147 kW a maximálně 200 000 ujetými kilometry, získá rozšířenou záruku zdarma.
 
Dalším pilířem programu Das WeltAuto je spolupráce se značkami Seat a Volkswagen v oblasti prodeje nových vozů. To přináší různé možnosti cenového zvýhodnění a možnost získání pětileté záruky zdarma při současném výkupu starého vozu (do 10 let) na protiúčet. Samozřejmě i při nákupu ojetého vozu u prodejce Das WeltAuto mohou zákazníci poskytnout za výhodných podmínek své stávající vozidlo na protiúčet.
 
Zákazníci vloni u 51 obchodních partnerů Das WeltAuto zakoupili celkem 17 537 ojetých vozů, což bylo o 1,3 % více než v dosud rekordním roce 2015. Na www.dasweltauto.cz  je nabídka více než 3000 kvalitních ojetých vozů.