at&t a ericsson připravují chytré auto | Aktuality | autoweek.cz

AT&T a Ericsson připravují chytré auto

AT&T a Ericsson připravují chytré auto

17.01.2014 | Rybecký Vladimír | Aktuality

AT&T bude poskytovat bezdrátové připojení pro Ericsson Connected Vehicle Cloud. Pro spotřebitele tak bude napříště jednodušší propojit auto s dalšími zařízeními a aplikacemi. Jak vypadá onboard systém příští generace ukázal Ericsson spolu s Volvem na veletrhu CES 2014.

Ericsson oznámil dohodu s AT&T, jejímž cílem je zlepšit možnosti připojení externích zařízení a aplikací do aut, které jsou podporovány systémem Ericsson Connected Vehicle Cloud.

Společný postup obou společností přinese spotřebitelům jednodušší a pohodlnější užívání. Umožní lépe propojit vozidla s periferiemi a aplikacemi a zároveň pomůže rozšířit cloudové prostředí pro auta.

Connected Vehicle Cloud je řešení postavené na servisní platformě Ericssonu. Poskytuje řidiči a cestujícím přístup k aplikacím přímo z obrazovky v autě. Příklady služeb, které takto auta svým majitelům mohou poskytovat, jsou odhalování poruch vozidla, automatické objednávání servisních oprav a prohlídek.

V blízké budoucnosti budou auta s řešením od Ericssonu a AT&T nabízet například i připojení na svou vlastní Wi-Fi síť či informační a zábavné on-demand služby.

Řešení Connected Vehicle Cloud zároveň umožní komunikovat s jinými podobnými ekosystémy, jako jsou například satelitní rádia, správci silnic, s webovými stránkami lokálních či státních institucí. Tímto způsobem lze získávat nejčerstvější zprávy o dopravní situaci na zvolené trase nebo o zajímavostech, restauracích či hotelech v jejím okolí.

Jak bude takové integrované on board řešení vypadat Ericsson ukázal spolu s automobilkou Volvo. Na veletrhu CES 2014 v Las Vegas měl světovou premiéru on board systém Volvo Sensus Connect (foto), který pro švédského automobilového výrobce vyvíjel právě Ericsson. Palubní systém nové generace je připojen na cloud a spojuje v sobě kromě navigace, infotainment služeb a několik dalších inovativních služeb.

Jako zatím jediný systém na světě nabízí funkci Park & ​​Pay. Řešení automaticky rozpozná, kdy chce řidič parkovat, sám najde parkovací místo, zaparkuje a nabídne řidiči možnost jedním dotykem obrazovky zaplatit parkovné.

Systém je vybaven i internetovým rádiem, přístupem na Wikipedii, dálkovým startováním přes smartphone, podrobnými informacemi o trase či destinaci, jakož i restauračních, nákupních či ubytovacích možnostech v okolí . Systém nabízí i funkci Volvo on Call, což je komplexní, globální telematické řešení umožňující připojení aut.