autobazary prodávají přes internet až třetinu aut | Aktuality | autoweek.cz

Autobazary prodávají přes internet až třetinu aut

Autobazary prodávají přes internet až třetinu aut

15.03.2016 | Rybecký Vladimír | Aktuality

Až třetina všech ojetých automobilů, které se prodají v českých autobazarech, je prodána prostřednictvím internetu. Zákazníci pro přístup na webové stránky přitom stále častěji používají tablety a tzv. chytré telefony. Vyplývá to ze statistik společnosti Auto ESA.
„V roce 2015 jsme registrovali na našich webových stránkách více než 12 milionů návštěv. Oproti roku 2014 to je nárůst o plných 37% což jednoznačně koresponduje s obecným trendem změn zákaznického chování,“ říká Pavel Foltýn z Auto ESA a pokračuje.
 
Podle Foltýna jde o unikátní výsledek, kterému kromě zpravodajských serverů mohou konkurovat pouze stránky významných prodejců elektroniky nebo letenek. Společnost Auto ESA v loňském roce prodala přes internet téměř 5000 vozů. Podle statistik netmonitor bylo v roce 2015 na českých webových stránkách v sekci Auto-Moto prodej cca 13 700 000 reálných uživatelů.
 
„Na stránkách Auto ESA jsme evidovali přibližně 4 miliony reálných uživatelů, tedy 29 % z objemu, který v našem oboru uvádí statistiky,“ říká Foltýn. Podle něj se toto číslo bude i nadále zvyšovat protože zájemci o ojetý vůz budou stále častěji hledat nový vůz přímo na stránkách konkrétních obchodníků podobně, jako je tomu například v případě elektroniky.
 
Podle interního průzkumu Auto ESA přistupují klienti na firemní webové stránky nejčastěji z prohlížeče Mozilla Firefox a Explorer, ale nástup platforem Android a iOS je velmi razantní. Podle Foltýna proto bude v roce 2016 pravděpodobně dominovat přístup na web právě z chytrých telefonů a tabletů. Již nyní totiž téměř 1,5 milionu uživatelů navštěvuje webové stránky z tabletů, přičemž milion jich pochází z České republiky.
 
„Velká část klientů přichází do našich autocenter s tablety a chytrými telefony, prostřednictvím nichž přistupují na naše webové stránky, nebo stránky konkurence a porovnávají aktuální nabídku,“ popisuje nový trend v zákaznickém chování Foltýn.
 
Frekvence přístupu na internet stoupá. Každý den se k internetu připojí 70 % uživatelů (4 915 409), polovina z nich tráví na internetu více než 8 hodin týdně. Vzrostl podíl extrémně vysokého času: podle netmonitoru 27 % uživatelů tráví na internetu týdně více než 16 hodin. Tato čísla potvrzují obecný předpoklad, že se výběr zboží bude stále častěji přesouvat z kamenných prodejen do virtuálního prostředí - ojeté vozy nevyjímaje.