autobest - představení finalistů | Aktuality | autoweek.cz

AutoBest - představení finalistů

AutoBest - představení finalistů

06.12.2014 | Rybecký Vladimír | Aktuality

Testovacím jízdám AutoBest v areálu NAVAK předcházelo představení jednotlivých vozů ze strany zástupců automobilek. To porotcům umožnilo seznámit se před svou volbou s vozy detailněji. Podívejme se, čím se snaží tyto čtyři vozy nejvíc oslovit potenciální zákazníky.

 

Citroën C4 Cactus
Model C4 Cactus zapadá do tradičního přístupu značky s přímou návazností na její legendární modely z historie. Nekonformní design je propojen s novými technickými prvky, především zcela originálními ochrannými panely AirBump (toto inovativní řešení už porotci ocenili udělením ceny TechnoBest), dobře tepelně izolovanou panoramatickou střechou a tryskami ostřikovačů zabudovanými do stírátek Magic Wash.

 

Cactus se řadí do vyšší kategorie, než další tři finalisté, takže se může chlubit větším vnitřním prostorem a největším objemem zavazadelníku (358 l). Na délku (tedy s prostorem pro kolena) je tu opravdu vše v pořádku, ale vzadu je kupodivu místo pro hlavu osoby s výškou 185 cm na doraz.

 

Citroën sází na širokou škálu možností individualizace v kombinací s jednoduchostí a komfortem. V dnešní uspěchané době je třeba ocenit snahu Citroenu poskytnout vozem Cactus trochu pohody a uklidnění. Citroën C4 Cactus je důkazem, že lze vyrábět vůz nabízející originalitu za dostupnou cenu. Citroën přitom chce prodávat polovinu vozů s nejvyšší úrovní výbavy.

 

Hyundai i20
Stejně jako u většiny ostatních Hyundai také u tohoto modelu zdůrazňuje, že byl navržen, zkonstruován i otestován v Evropě s ohledem na požadavky evropských řidičů a v Evropě se také vyrábí (i když ve skutečnosti je Ízmit už v asijské části Turecka, což platí i o všech ostatních automobilkách v zemi).

 

Hyundai i20 vznikal jako zcela nové auto skutečně "od podlahy", protože dostal i zcela novou platformu, k níž byla přidána zcela nová nosná struktura karoserie. V interiéru nabízí vyšší kvalitu jako doklad toho, že to neznamená vyšší náklady. Poskytuje dostatek vnitřního prostoru pro pohodlné cestování čtyř dospělých. K tomu přidává 326 l zavazadlového prostoru, a to i když je vybaven rezervním kolem. Nepříjemná je zde ovšem vysoká nakládací hrana. Zde je třeba potvrdit slova představitele HME Askina Kahramana: "Je jednoduché udělat auto větší, ale mnohem těžší je lépe využít zastavěný prostor."

 

Silnou stránkou i20 je ergonomie uspořádání ovládacích prvků s jednoduchou logikou: vše najdeme přesně tam, kde to intuitivně očekáváme a snadno dostupné. Hyundai k tomu přidává nabídku mnoha prvků, dosud nabízených jen pro mnohem větší vozy, jako je třeba otevírací prosklená střecha či vyhřívaný volant.

 

U Hyundaie nesmíme zapomenout na jeho unikátní pětiletou záruku s neomezeným nájezdem kilometrů doplněnou o pět let asistenčních služeb a pět let kondičních prohlídek. Přitom cílem Hyundaie už dávno není být na trhu nejlevnější, ale pohybovat se na stejné úrovni s evropskými premianty jak kvalitou, tak cenou.
 

Opel Corsa
Pro Opel je postavení páté generace modelu Corsa poněkud odlišné než dosud, protože s uvedením "trendy" modelu Adam s jeho několika odvozeninami a připravovaným levnějším modelem Karl se nabídka malých aut této značky rozšiřuje. Corsa se proto zaměřuje především na většinové kupující, tedy právě na ty, na něž se orientuje i anketa AutoBest.

 

Skutečnost, že vůz představil Mark Adams, dokládá, že Opel u Corsy hodně sází na její moderní design (a činí tak zcela právem). V interiéru se k tomu přidává ještě použití kvalitních materiálů s perfektním zpracováním. Také Corsa přináší mnoho komfortních prvků výbavy, dosud nabízených jen pro velká auta, v tomto případě pro model Insignia.

 

Na nové Corse je opravdu všechno jiné než dosud. Pokud tedy někdo tvrdí, že nová Corsa je vlastně jen rozsáhlejším faceliftem, tak vůbec neví, o čem mluví.

 

Corsa je uvnitř nejmenší a také má nejmenší zavazadlový prostor (285 l) s malým nakládacím otvorem a potřebou přenášet zavazadla poměrně daleko. Větší prostor lze získat pod podlahou u verzí bez rezervního kola. I když je interiér Corsy menší než u konkurentů, cestující na zadním sedadle mají dost prostoru nad hlavou a díky vtipnému vybrání v opěradlech předních sedadel i potřebné místo pro kolena.

 

Škoda Fabia
Škoda u nové generace Fabie sází na své osvědčené přednosti typické pro tuto značku - celkově větší vnitřní prostor podtržený největším zavazadlovým prostorem ve své kategorii: 330 l i s rezervním kolem. Přitom zde nejde jen o objem, ale Fabia nad konkurenty vyniká i možnostmi jeho praktického využití, nízkou nakládací hranou a vybavením užitečnými doplňky.

 

Také po stránce vnitřního prostoru Fabia převyšuje své přímé konkurenty - do šířky i na výšku, jenom prostor pro kolena cestujících vzadu by mohl být trochu větší - vybrání v předních sedadlech je totiž pro vyšší osoby trochu nízko. V porovnání s konkurencí méně nápaditě řešený interiér opět nabízí několik chytrých (Simply Clever) řešení. Vše je zde podřízeno funkčnosti, takže Fabia uvnitř trochu působí dojmem, že jde jen o modernizaci, což samozřejmě není pravda.

 

Také Fabia se snaží jít vstříc současnému trendu více možnostmi individualizace vzhledu. Nejsou zde sice k dispozici některé technické vymoženosti, jako u jiných vozů, ale po pravdě řečeno v tomto segmentu je vyhledává jen minimum zákazníků.

 

Atraktivní tvary karoserie Fabie trochu budí obavy, jak tomu bude s náročností oprav při drobných poškozeních po menších kolizích, k nimž běžně dochází na parkovištích.

 

Multimediální systémy

V souladu se současnými trendy se samozřejmě pro všechny finalisty nabízejí nové komunikační a zábavné systémy. Při prezentaci i v rámci marketingových kampaní jim automobilky věnují značnou pozornost i přesto, že v tomto segmentu, silně orientovaném na cenu, je o ně mezi kupujícími zatím minimální zájem. Někdy se dokonce zdá, že u automobilek zapomínají na základní pravidlo: "Konektivita a infotainment jsou velmi důležité, ale stále je to především auto." Zajímavé je, jak se přístup jednotlivých značek v této oblasti liší.

 

Pro Citroën C4 Cactus je připraveno plně digitální rozhraní s dotykovou obrazovku.

 

Fabia umožňuje využití speciálních aplikací, včetně navigace, prostřednictvím systému MirrorLink s připojením kabelem. Jeho ovládání je ale zbytečně složité a ani využití navigace není bez problémů. Navíc je nezvyklé, že nelze poslouchat nahranou hudbu při využití navigace. U Corsy je využití propojení se smartphonem systémem Opel IntelliLink s navigací BringGo jen o trochu jednodušší.

 

Hyundai šel pro i20 úplně jinou cestou. Na základě výsledků průzkumu mezi zákazníky zvolil jednoduché připojení smartphonu do dokovací stanice, kde se za jízdy jen dobíjí. K systémům vozu je telefon připojen prostřednictvím Bluetooth. Tím se řidiči umožňuje využívat veškeré aplikace v telefonu, tedy i navigace nebo přehrávání hudby. Hyundai přitom nevyvíjí vlastní aplikace, ale využívá nabídku dostupnou pro telefony. Propojení vozu s telefonem je zde příkladně jednoduché a ovládání přímočaré, zcela logické. Totéž platí i pro nabízenou navigaci, jejíž intuitivní ovládání by mohlo být příkladem pro všechny.

 

  • AutoBest - představení finalistů
  • AutoBest - představení finalistů
  • AutoBest - představení finalistů
  • AutoBest - představení finalistů
  • AutoBest - představení finalistů
  • AutoBest - představení finalistů
  • AutoBest - představení finalistů
  • AutoBest - představení finalistů
  • AutoBest - představení finalistů
  • AutoBest - představení finalistů
  • AutoBest - představení finalistů
  • AutoBest - představení finalistů
  • AutoBest - představení finalistů