automechanici základem úspěchu | Aktuality | autoweek.cz

Automechanici základem úspěchu

Automechanici základem úspěchu

21.10.2013 | Rybecký Vladimír | Aktuality

Analýza, kterou připravil konzultant společnosti M5 Lee Harkins pro Wards Auto, je velmi poučná i pro nás, byť vychází ze situace ve Spojených státech.

Muži a ženy opravující automobily si zaslouží větší uznání, než jakého se jim dostává. Průměrný mechanik v servisu prodejní organizace má v ročním hrubém zisku hodnotu 100 000 až 150 000 dolarů.

Zaslouží si respekt i přesto, že jejich pozice u prodejců patří k těm nejméně uznávaným.  Nedostatek uznání pro automechaniky vychází z poznatků z praxe. Přitom jsou jejich schopnosti úžasné. Zcela rozebrat a opět složit převodovku nebo elektroinstalaci tak, aby vše fungovalo, to vyžaduje talent. Je třeba si uvědomit jejich přínos a učinit několika drobností, které maximálně zvýší psychologickou podporu, kterou potřebují a kterou si zaslouží.

Zde je několik Harkinsových doporučení:

- Nechte je přemýšlet. Při rozhovorech s automechaniky se často ptám, zda vedení prodejní organizace oceňuje jejich názory. Odpověď zní, že většinou nikoli. Nechte je proto uvažovat. Neříkejte jim, jakým způsobem měníte postup, požádejte je nejprve o jejich zpětnou vazbu. Je snadné přimět je ke změně, ale snazší je zapojit je a udělat ze změny jejich nápad. Tímto způsobem bude úspěšnost změn zaručena.

- Trocha zábavy neuškodí. Překvapuje mě množství prodejních organizací, kde zábava není pravidlem. Je to důležitá součást psychologického přínosu. Přátelská konkurence je povzbuzením. Mohou soutěžit buď mezi sebou, nebo jim stanovte cíl a vyzvěte je k jeho dosažení. Odměna může být finanční, ale zjistil jsem, že skvělým nástrojem jsou dárky. Někteří manažeři rozdávají televizory s plochou obrazovkou. Jiní dávají dárkové karty. Vděčné jsou i losy.

- Poznejte je. Je zarážející, kolik manažerů nedokáže odpovědět na otázku, co ví o svých technicích. Co dělají ve volném čase? Jsou ženatí? Kolik mají dětí? Tyto základní otázky jsou důležité. Pokud to nevíte, pozvěte každého z nich na oběd a zeptejte se na to.

- Uvařte. Tato drobnost může přinést obrovský užitek. Sobotní a nedělní otevírací hodiny mají stále větší podíl na našem podnikání. Pro mnoho manažerů to bývají nejrušnější dny v týdnu. Vezměte si gril a připravte pro techniky oběd. Přidanou hodnotou bude to, že z obchodu nebudou odcházet na oběd a jejich přestávky se tak obvykle zkrátí. Obslouží tak více zákazníků a podniku vydělají více peněz.

Řada manažerů se snaží personál ovládat výhradně penězi. Je to slepá cesta. Pokud se jí vydáte, platová úroveň nebude nikdy dost vysoká a vaši lidé nebudou nikdy spokojeni s tím, kolik jim platíte.

Z širšího pohledu je zřejmé, že psychologické pobídky lidi motivují. Automechanik chce být součástí vašeho podniku. Dejte mu k tomu příležitost.