bridgestone představuje druhou generaci konceptu bezvzduchové pneumatiky | Aktuality | autoweek.cz

Bridgestone představuje druhou generaci konceptu bezvzduchové pneumatiky

Bridgestone představuje druhou generaci konceptu bezvzduchové pneumatiky

27.12.2013 | Rybecký Vladimír | Aktuality

Zvýšení funkčnosti posunulo inovativní koncept k budoucímu praktickému využití. Revoluční konstrukce AirFree má vylepšenou nosnost, ekologičtější vlastnosti a optimalizované provozní vlastnosti. 

Cílem společnosti Bridgestone v oblasti ekologie je podporovat snahy o vytvoření trvale udržitelné společnosti se zvláštním důrazem na tři oblasti – ochranu životního prostředí, šetrné používání surovin a snižování emisí CO2.

Koncept bezvzduchové pneumatiky je jednou z iniciativ společnosti Bridgestone směřujících v rámci dlouhodobé vize k dosažení 100% používání trvale udržitelných materiálů a snížení emisí CO2 v souladu s globálními dohodami (snížení min. o 50 %).

Bridgestone urychluje vývoj konceptu bezvzduchové pneumatiky, která má potenciál stát se ekologičtějším produktem, než jsou současné pneumatiky, a usiluje o jeho komerční využití v široké škále vozidel v nejkratším možném časovém horizontu.

Díky unikátní struktuře paprsků rozmístěných podél vnitřních stěn pneumatiky nesoucích hmotnost vozidla není opakované plnění pneumatik vzduchem nutné. To znamená, že pneumatiky vyžadují méně údržby a zároveň jsou zcela zbytečné obavy z proražení pneumatiky.

Paprsková struktura pneumatiky je vyrobena z termoplastické pryskyřice, která je recyklovatelná, stejně jako pryž v běhounu a všechny ostatní materiály použité v konstrukci pneumatiky. Toto řešení přispívá k efektivnímu využívání surovin.

Druhá generace konceptu bezvzduchovým pneumatik používá následující nové technologie a speciální prvky:

1. Zvýšená praktičnost díky vyšší nosnosti a vylepšeným provozním vlastnostem

Bridgestone dále optimalizoval strukturu paprsků použitím velmi pevné a zároveň pružné vysokovýkonné pryskyřice. Simulacemi metodou konečných prvků FEM (Finite Element Method) bylo v konstrukční fázi sníženo zatížení a deformování vnitřní části pneumatiky. Díky tomu nabízí druhá generace konceptu bezvzduchové pneumatiky vyšší úroveň praktické využitelnosti, což v porovnání s první generací znamená vyšší nosnost a vylepšené provozní vlastnosti. Ultralehké vozy mohou nyní s těmito pneumatikami jet i vyššími rychlostmi (maximálně 60 km/h).

2. Snižování valivého odporu, a tím i emisí CO2

Přibližně 90 % energetických ztrát v důsledku valivého odporu pneumatiky je způsobováno opakovanými změnami tvaru pneumatik při jejich odvalování. Konstruktérům společnosti Bridgestone se u druhé generace bezvzduchových pneumatik podařilo výrazně snížit energetické ztráty použitím patentovaných technologií v oblasti materiálů a zjednodušením struktury pneumatik. Díky tomu dosahuje koncepční bezvzduchová pneumatika stejné úrovně nízkého valivého odporu jako hospodárné pneumatiky Bridgestone plněné vzduchem. Tím je umožněno snížení emisí CO2.

  • Bridgestone představuje druhou generaci konceptu bezvzduchové pneumatiky
  • Bridgestone představuje druhou generaci konceptu bezvzduchové pneumatiky
  • Bridgestone představuje druhou generaci konceptu bezvzduchové pneumatiky